Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se SVT Play i iPhone?

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 13:00
Ursprungligen av kainen:

Jag kör 4.2 och senaste SVT appen, inga problem att spola (iPhone 4).

Vad ska jag testa då? En utvecklare jag pratade med hävdade bestämt att det ska vara så från och med nu. Hoppas att hon har fel.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-24 13:03
Ursprungligen av scott:

Vad ska jag testa då? En utvecklare jag pratade med hävdade bestämt att det ska vara så från och med nu. Hoppas att hon har fel.

Har du provat att starta om telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 14:04
Ursprungligen av kainen:

Har du provat att starta om telefonen?

Jepp. Först installerade jag om. Sedan startade jag om. Sedan slet jag mitt hår i förtvivlan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-24 14:17

Behöver man ens en app nu när allt funkar på svtplay.se? Där kan man förövrigt också spola.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 18:04

Installerade om och startade om en gång till. En gång per klipp kan jag göra något i displayen, dra fram eller trycka klar eller något annat. Sedan slutar appen att reagera på allt. Jag kan inte spola, klicka bilden större, inte höja/sänka volym (i själva appen) och inte trycka klar. När rammenyn har försvunnit är den borta. Endast hemknappen fungerar då.
Är inte detta väldigt skumt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-24 19:47
Ursprungligen av scott:

Installerade om och startade om en gång till. En gång per klipp kan jag göra något i displayen, dra fram eller trycka klar eller något annat. Sedan slutar appen att reagera på allt. Jag kan inte spola, klicka bilden större, inte höja/sänka volym (i själva appen) och inte trycka klar. När rammenyn har försvunnit är den borta. Endast hemknappen fungerar då.
Är inte detta väldigt skumt?

Reset?
Restore?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 22:33
Ursprungligen av zappee:

Reset?
Restore?

Säkerligen en bra idé. Men jag är rädd för att det ska gå åt helvete med allt. Äsch, jag vet inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-25 22:29

Flera i min omgivning har fått samma problem i dag. Jag installerade SVT Play på min 3GS och även där var det samma sak. Så i nuläget vet jag att fenomenet har uppstått på åtminstone fem olika telefoner, tre Iphone 4 och två Iphone 3GS.
En slump?
Är det verkligen ingen här som har samma problem?
"En bugg, bara att vänta på en uppdatering", hävdar en av de drabbade.
The plot thickens.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-25 23:36
Ursprungligen av scott:

Flera i min omgivning har fått samma problem i dag. Jag installerade SVT Play på min 3GS och även där var det samma sak. Så i nuläget vet jag att fenomenet har uppstått på åtminstone fem olika telefoner, tre Iphone 4 och två Iphone 3GS.
En slump?
Är det verkligen ingen här som har samma problem?
"En bugg, bara att vänta på en uppdatering", hävdar en av de drabbade.
The plot thickens.

Kontakta SVT?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-12 15:03

Gjort. De har problem. Många har börjat skriva även i SVT Play-appens betygruta i App store. Löser sig nog med nästa uppdatering förhoppningsvis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 00:57
Ursprungligen av scott:

Gjort. De har problem. Många har börjat skriva även i SVT Play-appens betygruta i App store. Löser sig nog med nästa uppdatering förhoppningsvis.

Och just på detta fora verkar ingen har brytt sig men uppdateringen är här nu och fungerar bra. Tog bara tre månader eller så.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-13 15:06

Fast man behöver inte appen längre, bara att köra direkt i safari samt med bättre bild också (över 3G).

Ursprungligen av kainen:

Fast man behöver inte appen längre, bara att köra direkt i safari samt med bättre bild också (över 3G).

Jag blev förvånad och glatt överraskad när jag upptäckte hur bra det fungerade efter att jag slängt ut Flash från datorn. Undrar hur många som vet om att det fungerar bra i iPad också?

Ursprungligen av Adrian B:

Jag blev förvånad och glatt överraskad när jag upptäckte hur bra det fungerade efter att jag slängt ut Flash från datorn. Undrar hur många som vet om att det fungerar bra i iPad också?

Det fungerar helt suveränt i iPaden, jag önskar/hoppas att denna app-mani snart är över och att fler hemsidor istället anpassas.

  • Medlem
  • 2011-04-01 10:38

Och nu kan man tydligen streama till TV via aTV: Förbättringar i SVT Play för dig med surfplatta - Hjälp & support | svt.se

Men, är inte hårdvaran i en aTV väldigt lik den i iPhone 4? Borde man inte kunna köra svtplay.se direkt i aTV utan att blanda in en iPhone/iPad?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-01 11:53
Ursprungligen av sax:

Och nu kan man tydligen streama till TV via aTV: Förbättringar i SVT Play för dig med surfplatta - Hjälp & support | svt.se

Men, är inte hårdvaran i en aTV väldigt lik den i iPhone 4? Borde man inte kunna köra svtplay.se direkt i aTV utan att blanda in en iPhone/iPad?

Absolut kan man det, rent hårdvarumässigt är det inga problem men det saknas stöd för det i mjukvaran. Du kan ju inte surfa in på t ex SVT Play - Sveriges Television.

Bevaka tråden