Tycker att Apples fodral har en benägenhet att bli ganska dammigt pg.a valet av material. De olika fodral som Media Markt sålde i Borås var alla löjligt högt prissatta så jag stegade in på Teknikmagasinet som hade ett riktigt prisvärt slimmat fodral tillverkat i svart läder. Det har inbyggda magneter så att locket inte öppnas i onödan. Det saknar förvisso möjligheten att ha ett litet uppfällbart stöd men håller trots det hög klass, tror att jag gav bara 299 kronor för det.
Jag har modifierat det lite med att i locket tejpat fast den luddiga delen av ett självhäftande kardborreband som jag sedan låter ligga mot en vaderad hantel som i sin tur har fått den andra delen från ett karborrband, ja den som har små hullingar. På det sättet så får den både stöd och rullar inte iväg. Jag ser ingen anledning till att lutningen ska vara brantare än hos ett vanligt tangentbord, fast det kan ju vara olika på vilka krav man ställer.
Kardborrebandet samt hantlarna (29 kronor) fanns hos COOP och kostade tillsammans ca: 50 kronor. Hanteln är ca: 2,5 cm tjock, dvs. höjdskillnad för bakre delen av iPaden.