Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad med liten projektor?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I beskrivningen av Appla iPad Dock Connector to VGA adapter sägs att den funkar för att koppla ihop iPad med en projektor. Någon som gjort detta med gott resultat? Helst med en liten och lätt projektor.

• Medlem
  • 2010-12-08 21:00

Jag har inte gjort det själv, och inte med en dock connector, men jag har sett presentationer på duk från en iPad med god kvalitet. Det beror nog mest på projektorn.

Ursprungligen av Baron:

Jag har inte gjort det själv, och inte med en dock connector, men jag har sett presentationer på duk från en iPad med god kvalitet. Det beror nog mest på projektorn.

Hur gör man utan dock connector?

• Medlem
  • 2010-12-08 21:05

Apple iPad-adapter för dockningskontakt till VGA - Apple Store (Sverige)
Men det kanske var en sådan du menade? Jag kan inte terminologin riktigt.

Ursprungligen av Baron:

Apple iPad-adapter för dockningskontakt till VGA - Apple Store (Sverige)
Men det kanske var en sådan du menade? Jag kan inte terminologin riktigt.

Ja, en sådan som Macoteket kallar det jag skrev.

Samsung SP-H03 LED-projektor i mikroformat, väger bara drygt 200 gram och ryms i princip i handen Samsung SP-H03 - Hitta lgsta pris, omdmen och information om Projektorer kostar 2373 hos Webbhallen. Den tror jag skulle passa bra men jag vill prova först och kontakt iPad till VGA finns ännu inte att köpa vad jag kan se.

Ursprungligen av goranlin:

Ja, en sådan som Macoteket kallar det jag skrev.

Jag köpte en på Macoteket och den funkar bra och jag kan visa presentationer i Keynote vilket var syftet. Jag kan också visa film men inte visa "skrivbordet" på iPad eller Safari vilket inte gör så mycket men förvånar mig. På Macoteket sa de att det kanske liknade vad man kan visa från en iPhone vilken man också kan koppla till en projektor. Någon som vet mer?

För att VGA ut ska visa bilder måste appen vara programmerad för att visa en bild på den skärmen. Det är alltså INTE SKÄRMDUBBLERING. Som en del tror och hoppas på. Jag kör atomic web som webbläsare och den har VGA ut så att jag kan visa en webbsida på TV/projektor. Likaså har copters 2 vga ut support. Alltså behöver appen stödja det för att det ska fungera. Jag ställer mig till dom som anser att det bör finnas en defaultläge där den skärmdubblerar, men finns säkert en anledning till varför det är som det är.

Ursprungligen av poseidon84:

För att VGA ut ska visa bilder måste appen vara programmerad för att visa en bild på den skärmen. Det är alltså INTE SKÄRMDUBBLERING. Som en del tror och hoppas på. Jag kör atomic web som webbläsare och den har VGA ut så att jag kan visa en webbsida på TV/projektor. Likaså har copters 2 vga ut support. Alltså behöver appen stödja det för att det ska fungera. Jag ställer mig till dom som anser att det bör finnas en defaultläge där den skärmdubblerar, men finns säkert en anledning till varför det är som det är.

Förstår jag dig rätt att med Atomic Web som webbläsare på iPad kan jag visa webbläsarens skärm med en projektor?

japp, helt rätt. Med den webbläsaren får man upp exakt samma bild via vga som man har på skärmen när man surfar. Har testat själv mot min tv via vga.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-12-02 18:30

Tråden är lite gammal, men hänger ihop med ett problem jag har upptäckt, plus att jag kan kommentera det ni har talat om.

Jag har en iPad 2 och för mig är det inga problem att visa det jag har uppe via projektorn. Jag visar t.ex safari när jag går till Vimeo och visar filmklipp, jag kan öppna pdf-expert och visa dokument och när jag går "hem" till skrivbordet så visas detta också. Alltså - jag känner inte igen de problem som berörs ovan. Vad kan det bero på? Är det ngt som är åtgärdat på iPad2?

MEN - det jag har märkt några gånger är att när jag har arbetat med en utbildnings grupp hela dagen så lägger den plötsligt av, att visa annat än enbart Key-Note och då endast i visa-bildspel-läge. Pages blir svart, safari svart, pdf-expert svart....

Det jag konstaterat är att batteriet är urladdat ner till 20-30% då, och det jag undrar är om det är ngn slags "mode" iPad går ner i för att spara batteri?

Ngn som har ngn idé?

Ingen som kan ta ngn upplysande bild på hur det här ser ut "live" ?

Låter hyperintressant.

kan om 2 veckor när jag är hemma igen

1
Bevaka tråden