Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ska jag göra för att mina inköpta program inte ska försvinna!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag ska formatera min dator. Hur ska jag göra för att mina inköpta program i iTunes inte ska försvinna?!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-22 23:20
Ursprungligen av Ludde57:

Hej! Jag ska formatera min dator. Hur ska jag göra för att mina inköpta program i iTunes inte ska försvinna?!

Kopiera hela iTunesmappen från den gamla datorn till den nya, alternativt köra Flyttassistenten, antingen under installation av den nya (t ex med Firewire och Target mode) eller senare efter installationen.

Edit. Missade att det inte gällde två datorer
Kopiera ut hela iTunesmappen på ett USBstick eller extern hårddisk/till en annan dator. Sedan kopierar du in den igen efter formatering/installation.
Frågan har varit uppe många gånger här, så du kan nog finna fler lösningar och mer uttömmande svar i andra trådar.

Alla program du köpt är fortfarande köpta, bara att ladda ner igen från iTunes kostnadsfritt.

.... men skriv gärna ner en lista, eftersom det kan vara svårt hitta dem annars om man tappar ALLT.

Ursprungligen av Goflorp:

.... men skriv gärna ner en lista, eftersom det kan vara svårt hitta dem annars om man tappar ALLT.

Det är en klok sak att göra.
Vad som köpts finns såklart också i orderhistoriken i iTunes-butiken.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-23 13:25

och man får väl fortfarande ett email när man har laddat ner något? Eller gäller det bara betalapparna? Dessa email sparar jag i en egen mapp (på en IMAPserver).

Ursprungligen av kenjon:

och man får väl fortfarande ett email när man har laddat ner något? Eller gäller det bara betalapparna? Dessa email sparar jag i en egen mapp (på en IMAPserver).

Det gäller enbart betalapparna.

Det finns många trådar som tar upp detta. I de flesta fallen handlar det om en ny dator, men principen är ju densamma för en ominstallerad dator.

Här är en sökning som ger ett antal trådar i ämnet:
ny dator appar site:99.se

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar! Stänger här. Fortsätt gärna i någon befintlig tråd.

/Mod

1
Bevaka tråden