Tjenna!
Jag har fått lite problem med Time Capsulen eller alternativt datorn sen den senaste uppdateringen. Det klyddade till redan vid installationen så jag fick till slut koppla in mig via kabeln till den för att kunna få igång/komma in på det trådlösa nätverket igen.
Men nu har jag lite problem. Jag tappar kontakt lite då och då. Och senast var nu när jag var inne via Airport-verktyg och ändra så att 5Ghz nätet skulle heta just 5Ghz inom parentes. Och sen skulle den starta om. Efter en stund kom det upp att den inte kunde hitta Time Capsulen efter omstart. Och att jag skulle söka efter nätverk igen. Försöker då koppla upp mig igen på det trådlösa men dels så frågar den om lösenord (vilket borde ligga i nyckelringen) och sen kommer där även upp något i stil med "Anslutningen nådde en maxtidsgräns".
Jag kör alltså ett 802.11g nät och ett 802.11n nät och just nu verkar det vara lättare att komma in på (n) nätet än (g) nätet. Edit: Just nu kommer jag inte ALLS in på (g) nätet. Jag får samma felmeddelande som det jag skrev här ovanför.
Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Har även ändrat lösenord på nätverket i samband med allt detta. Så jag misstänker att det är kanske någon "konflikt" i nyckelringen, därav den frågar om lösenord.
Dator: Macbook Pro
Har ni några tips och ideer?