Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen AirPlay knapp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp, jag har ingen AirPlay knapp , var hittar jag det eller är det någon inställning som jag måste ändra Jag har uppdateringen 4.2.1

• Medlem
  • Nacka
  • 2010-12-24 13:18

Det hänger på om iPaden hittar någon mottagare för AirPlay på nätverket du är ansluten till.
Om du har en AirPlay mottagare (t ex Airport express eller Apple TV) så kan det ibland vara så att den är slö med att hitta den. En omstart av iPaden kan ibland hjälpa.

• Medlem
  • Nacka
  • 2010-12-24 13:29

Jag startade om min Airport Express, och för att få tillbaka Airplay ikonen räckte det med att jag stängde av iPod appen.

Något att notera är dock att AirPlay endast stöds av iPod och YouTube player - inte t ex Spotify.
Det går att lösa, men då måste man jailbreaka och ladda ner speciella aktiveringsprogram från Cydia.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-24 13:37
Ursprungligen av Arvid:

Jag startade om min Airport Express, och för att få tillbaka Airplay ikonen räckte det med att jag stängde av iPod appen.

Något att notera är dock att AirPlay endast stöds av iPod och YouTube player - inte t ex Spotify.
Det går att lösa, men då måste man jailbreaka och ladda ner speciella aktiveringsprogram från Cydia.

AirPlay fungerar hur bra som helst i Spotify - utan jailbreak. Det är bara att trycka på "i"-et när låten spelas och sedan ser du AirPlay-ikonen till höger om ljudreglaget.

1
Bevaka tråden