Wow!! Vilken feedback! Det här är vad jag kallar konstruktiv kritik!
Hitills har jag arbetat mycket med folk som känner mig och som litar på mitt omdöme, ofta är de för stressade för att kunna engagera sig på riktigt. Men när jag har funderat lite så är det ju klart att det har varit en dialog om vad de vill ha och hur vi har arbetat fram layout och design. Jag har skrivit om texterna till varje sida för att det bättre ska förklara utan att för den skull bli teknisk. Jag ska titta närmre på första texten, den kan vara för lång.
Jag har funderat lite på det här med vem jag riktar mig mot och det är nog mest mindre företag och kreativa människor, så har jag arbetat hitills och det är nog det som passar min enskilda firma bäst just nu. Jag föredrar att göra mindre saker nu eftersom det är jag, ensam, som måste göra allt. (För den målgruppen är inte det tekniska så relevant, tror jag, så jag utelämnade det tekniska här.) Jag har tidigare haft en annons på blocket, och har ofta fått förfrågningar om att göra sidor där det handlat mer om priset än innehållet. "Kan du göra en sida som är typ som aftonbladet på 3 språk, hur mycket kostar?" Nu har jag slutat annonsera där, det har inte riktigt varit rätt målgrupp.
Jag har justerat både text och prissättning fram o tillbaka nu och den är ju inte på något vis skriven i sten. Jag har tittat på olika annonser för webdesigners, där det billigaste varit en sida på två språk med 15-20 undersidor för typ 3000kr. Sidan i fråga såg ut som (för att citera en vän) "a flamingo dipped in tar". Med mina design-utbildningar o erfarenhet av presentation osv vill jag gärna ha lite mer betalt än så. Det är delvis därför jag har skrivit om texten för att få fram varför jag är dyrare...Men samtidigt, om man inte är Andy Warhol så vill folk inte betala en som om man vore det. Veckopriset var (innan jag tog bort det) 1-3000 kronor beroende på omfattning. Jag valde veckovis betalning så att jag alltid får betalt och att de slipper lägga ut för hela sidan på en gång... Jag skickar ett PM till dig Tangen!
Jag glömde att skriva att tanken med att ta bort flikar osv var att göra varje bild som en meny till en sida för varje site. Så klickar man på malört-bilden så ska man komma till en ny sida med fler bilder från den siten, där jag kan förklara bättre hur jag har tänkt. Tänkte att genom att visa exempel på hur jag arbetat med varje site blir det mindre "generella" texter om hur det vanligtvis går till. Vad tror ni?
Genom att klicka på logotypen så tänkte jag att man kommer tillbaka till första sidan igen.
Förut har jag haft så man kan besöka sidan i fråga men efter att några gjort dramatiska förändringar så vill jag hellre visa resultatet som det var när arbetet var färdigt.
Tack igen för bra feedback!