Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Air play och airfoil hackar till ATV 2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min fina ATV2 på posten för ett par dagar sedan, har uppdaterat till senaste mjukvaran och inte jailbreakat den. Jag skaffade airfoil till min mbp för spotify och det har fungerat hyffsat. Problemet är att när jag skickar ljud med airplay från iPad, iPhone, iPod touch och airfoil till min ATV2 så hackar det en del mitt i låtarna.
Jag har alltså inget jämn streaming vilket såklart minskar nöjet. Om det endast var airfoil så hade jag tagit det bättre men även airplay hackar sig fram.

Sitter på en aiport extreme, har ingen mikrovågsugn mellan grejerna eller dylikt. Någon som har någgra tips som en amatör?
// MVH

hmm.. Har du ATV2:n kopplad via WiFi eller kabel? Jag skulle testat via ethernet om du inte kör via det redan.

Jag har iofs ingen ATV2, men streamar till min Airport Express via WiFi (som jag kört i 3-4 år nu) och har aldrig haft problem med att streama till den, varken från Airfoil (både PC/Mac) eller iPhone 3GS/4 samt iPad.

hmm okej tack för ditt snabba svar. Kan prova att ansluta den direkt till min extreme med ethernet. Får se om det blir någon bättring men vore ju tråkigt med ytterligare en sladd i den redan alltför stora sladdhärvan.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-12-30 11:52
Ursprungligen av miltonbull:

hmm okej tack för ditt snabba svar. Kan prova att ansluta den direkt till min extreme med ethernet. Får se om det blir någon bättring men vore ju tråkigt med ytterligare en sladd i den redan alltför stora sladdhärvan.

Det är väl snarare ett ses som ett test för att ringa in problemet och avgöra om det är wifi som är problemet eller inte.

Ja det ska inte behövas..
Fungerar det så testa med att endast ha en enhet åt gången via WiFi plus ATV2 igång och testa en efter en.

Prova att byta kanal på WiFi.

Nu så jag lyckades hitta "felet". Problemet uppstod när jag överförde filer till min externa hårdisk som sitter i min extreme, alltså trådlöst. Det blev hack i all musik om jag körde båda grejerna samtidigt.

jag får också hack ibland i låtarna. dock tror jag inte det handlar om wifi't utan snarare om att jag inte har igång projektorn samtidigt och då det körs genom hdmi så verkar det som att atv2 vill stängas ner eller gå ner i viloläge efter en stund om den inte har någon bildsignal ut. (ser t.ex att lampan slocknar, börjar blinka och tänds igen när detta händer) och det verkar vara ungefär lika långt mellan gångerna det händer.

någon som har någon erfarenhet om detta eller varit med om liknande och kanske t.om har en lösning? (nej att ha igång projektorn är ingen lösning)

1
Bevaka tråden