Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.6.5 förstörde min MacBook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2010-12-30 10:39

Installerade 10.6.5 på min MacBook (2010) tidigare. Fick massvis med Kernel panics = tvungen att stänga av med strömknappen. Ominstallerade till 10.6.4, och Kernel panicsen försvann. Men nu fryser datorn i Findern 1-2 ggr/dag (muspekare rör sig och iTunes fortsätter spela internetradio, men datorn tar inte emot vare sig musklick eller tangentbordsklick).

Måste våld-stänga strömmen för att starta om. Likaså kan Finder ibland spontant starta om och stänga ner samtliga öppna program, men kan t.ex behålla internetuppkoppling öppen i bakgrunden via blåtand.

Kan det vara hårddisken ha fått sig smällar av avstängningarna? Annan ide´vad detta beror på?
(Jag har alltid kört skivverktyg efter krasherna, den har ibland, men inte alltid, indikerat hårddiskfel och trasiga behörigheter).

Kör hardwaretest. Det låter som om du har ngt hårdvarufel å det grövsta.
Gissar på hårddisk eller minne.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2010-12-30 12:14

Kört utökat hardware test*2, inga fel där

Det är tydligen en hel del som har haft problem med Kernel panics (KP) under 10.6.5 enligt Apple discussions. KP brukar väl vanligtvis vara minnen som inte hänger, men varför händer detta bara i 10.6.5? Och andra fel kommer i 10.6.4?

Om den är från 2010 har du väl garanti kvar?

Jag hade först försökt installer från en Ren SL-skiva, i andra hand lämnat in på rep (garanti)

1
Bevaka tråden