Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka apps har ni på er iPad?

Tråden skapades och har fått 152 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kongomannen:

Idag släpptes väl SimCity för iPad, kostar tydligen 45 spänn. Jag tänker hämta hem det lite senare ikväll, verkar helt ok...

Åh! ljudet av "bulldozern" sitter för evigt i min ryggmärg ....

Just nu är det rea bland annat Sim City, klart värt 7 kr.

Slår ett slag för World of Goo kostar dock 75 kronor men ett riktigt kanon spel!
Härlig lätt grafik med många kluriga banor, köp enligt mig, worth the money:)

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2010-12-25 01:30

Köpte en julklapp till mig själv - hade glömt notera en iPad på önskelistan Alla jag frågat om man borde skaffa en har inte kunnat precisera vad man har den till, men att dom använder den varje dag.

Iaf så är mitt första app-tips:

DN+ (gratis än så länge?)

Spotify borde göra en anpassad version! Halva meningen för min egen del var nämligen att använda iPaden som Spotify-station

Även 12 days (om det nu itne är nån scam) som lovar 12 gratis-appar "mellandagsrea".

För alla som varit beroende av Escape Velocity, Elite / Frontier eller Privateer (eller allihop?) så kan jag varmt rekommendera Galaxy on Fire 2. Galet beroendeframkallande!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-29 20:32

Kanske är lite off-topic men är det någon annan som får DN+ gratisprenumationen (som annonseras om i DNs papperstidning) att fungera i själva DN+ appen? När jag registrerar mig så får jag bara en länk till en sida med pdf-kopior av papperstidningen.
Känns ganska sniket av DN att göra reklam för DN+ och så får man bara pdf:er.

Är det någon som har fått gratisprenumationen att fungera i själva DN+ appen så får ni gärna dela med er av hur ni gjorde!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-30 17:27

Då jag har gratis DN i 30 dagar frågade jag DN-säljaren om detta, det visade sig att han hade lite koll på teh n3t och sa att detta ingår i testperioden på 30 dagar. Dock ingår inte DN+ inte i veckoslutsprenumerationen som jag var gärna ville signa upp mig för så det blev ingen prenumeration.

För mig funkar det fint. Registrerade mig, och när jag väl hittat sign in knappen längst upp till vänster i DN+ appen var det bara att tuta och köra.

Blev positivt överraskad av att också kunna ladda hem pdf-versionen och jämföra vilken som känns bäst, layout jag van vid, eller format anpassat paden.

Johan

TVUPlayer iPad edition - Se TV från hela världen i din iPad.
TVUPlayer iPad edition for iPad on the iTunes App Store

TVU player...

Har du laddat ned den själv ?
Vad gillade du isåfall kvaliten på TV uppspelningen ???

SKIT !!! säger jag !!!
Ladda inte ned den !!!

Ursprungligen av bamseplutt:

TVU player...

Har du laddat ned den själv ?
Vad gillade du isåfall kvaliten på TV uppspelningen ???

SKIT !!! säger jag !!!
Ladda inte ned den !!!

Jag har köpt den, ja.
Kvaliten beror ju på vilken bitrate kanalen streamas i, logiskt va?

Du heter möjligtvis inte Inge? Vet en som heter det som också missbrukar ? och !.

Ursprungligen av keptang:

TVUPlayer iPad edition - Se TV från hela världen i din iPad.
TVUPlayer iPad edition for iPad on the iTunes App Store

Tjenare jag har ingen iPad men det är stor chans att jag köper en nu närmare hösten eller håller mig till iPad 3. TVU som du tipsar om verkar ju sjukt najs. Jag undrar vad för Amerikanska kaneler kan man se på den? HBO, Showtime och ABC? Kan man se svenska kanaler? Kanaler från övriga norden? Går det att spela in program? Behöver man VPN eller vad det heter? Det är väl det som jag har frågor på och hoppas att du eller någon annan svarar på mina frågor

Ursprungligen av Okänd användare:

Tjenare jag har ingen iPad men det är stor chans att jag köper en nu närmare hösten eller håller mig till iPad 3. TVU som du tipsar om verkar ju sjukt najs. Jag undrar vad för Amerikanska kaneler kan man se på den? HBO, Showtime och ABC? Kan man se svenska kanaler? Kanaler från övriga norden? Går det att spela in program? Behöver man VPN eller vad det heter? Det är väl det som jag har frågor på och hoppas att du eller någon annan svarar på mina frågor

Flesta kanalerna finns listade på deras sida tror jag TVU networks - Live TV from around the world
Spela in kan du inte.
VPN behövs inte.

Jag kör även CoolStreaming HD-appen CoolStreaming HD for iPad on the iTunes App Store
Sida: CoolStreaming Platform Internet Tv: Social TV / WebTV / IPTV

Ingen VPN behövs med den heller.

Ursprungligen av keptang:

Flesta kanalerna finns listade på deras sida tror jag TVU networks - Live TV from around the world
Spela in kan du inte.
VPN behövs inte.

Jag kör även CoolStreaming HD-appen CoolStreaming HD for iPad on the iTunes App Store
Sida: CoolStreaming Platform Internet Tv: Social TV / WebTV / IPTV

Ingen VPN behövs med den heller.

Jag verkar inte hitta dem kanalerna som jag vill ha. Tack för tipsen iallafall

Ursprungligen av Okänd användare:

Jag verkar inte hitta dem kanalerna som jag vill ha. Tack för tipsen iallafall

Ok, finns dock fler kanaler i apparna då vissa kommer till "live" så att säga.

Ursprungligen av keptang:

Ok, finns dock fler kanaler i apparna då vissa kommer till "live" så att säga.

Borde inte dem finnas med på listan då? Kanalerna jag är ute efter är 1,2,3,4,5,6 och alla det svenska kanalerna. Sedan ABC, HBO och showtime gärna fler kanaler så man kan se alla serierna. Gärna andra trevliga kanaler som kan vara bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-30 14:04

Aha, missade helt den knappen. Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 20:07

Garageband

Edit: FEAR me 'cause I'm Ian Gillan, John Lord och Lars Ulrich rolled in to ONE med Garageband. Jösses vilken app.

Senast redigerat 2011-03-10 20:54

Garageband är ju bara för mycket!
Helt galen app både för proffs och amatörer.

För er som vill slippa notblad på scen eller när ni övar:

forScore for iPad on the iTunes App Store

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-29 21:48

PDF Expert. En PDF-läsare där man kan rita i olika färger, skriva text i olika färger och storlekar och gör kommentarer direkt på PDFen. Även understryka, highlighta och genomstryk text. Fyll i PDF-formulär. Synka fram och tillbaka till Dropbox, MobileMe, Sugarsync och lite annat.

Pages köper jag den dagen det går att läsa och spara direkt i Dropbox.

Ursprungligen av Mija:

PDF Expert. En PDF-läsare där man kan rita i olika färger, skriva text i olika färger och storlekar och gör kommentarer direkt på PDFen. Även understryka, highlighta och genomstryk text. Fyll i PDF-formulär. Synka fram och tillbaka till Dropbox, MobileMe, Sugarsync och lite annat.

Pages köper jag den dagen det går att läsa och spara direkt i Dropbox.

Jag använder denna för detta ändamål.

GoodReader for iPad on the iTunes App Store

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-29 22:37
Ursprungligen av EricBradley:

Jag använder denna för detta ändamål.

GoodReader for iPad on the iTunes App Store

Jag tror att jag inte gillar att den är låst under tiden man synkar, eller har jag gjort något fel?
Långsam är den åtminstone.

I PDF Expert kan jag greja vidare med andra saker under tiden.

tilägg: Nu har jag provat GoodReader igen och det var precis som jag mindes. Väldigt långsam synk och allt är låst under tiden den synkar. Rörigt gränssnitt med flärpar som åker upp och ner.

Senast redigerat 2011-03-29 23:26
Ursprungligen av Mija:

Jag tror att jag inte gillar att den är låst under tiden man synkar, eller har jag gjort något fel?
Långsam är den åtminstone.

Jag älskar att man kan skriva ett g före http:// blablabla i Safari så laddas sidan ned automatiskt i GoodReader.
Sen klarar den ju av en massa andra format som t ex MS Office format, Pages, HTML arkiv, film och ljud. Bra är också uppzippandet av filer.

Nerladdningsfunktionen, tillsammans med Dropbox, gör ju att man kan på distans kan få servern hemma att ladda hem intressanta torrents t.ex. Mumma!

Mina speltips:

Gun Bros - GRATIS - roligt och snyggt spel och är väääldigt "mastigt"...oerhört värd att ladda ner !!
Reckless Racing HD - 38 kr - lite annorlunda bilspel men roligt!
Mad Skills Motocross - 7 kr - Givet köp och oerhört beroende framkallande!
Cut the Rope HD - 15 kr - Återigen ett givet köp, mycket roligare än Angry birds...
Flight Control HD - 38 kr - Du agerar som flygledare och ska styra in flygplan på flygplatsen...är roligare än det låter!
AirAttack HD - 7 kr - Inte så jättelångt spel men börjar man så blir man beronde av det tills du klarat ut det !

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-31 10:10

Till iPad 2 finns ett måste - Real Racing 2 HD!

Ett fullkomligt fantastiskt spel! När de sedan, troligtvis när som helst, kommer med den utannonserade uppdateringen att kunna skicka video-ut till tv i 1080P så kommer den nå sex av fem stjärnor

Har inte köpt dem än men så fort jag får stålar ska jag köpa TouchAble en kontroller för Ableton live där man i stort sett kan kontrollera alla funktioner programmet erbjuder och Screens, en VNC klient för iphone/ipad som är helt fenomenal.

Övriga favoriter är:

  • Twitter (officiella appen) - Gratis - Helt klart den bästa twitter klienten över alla plattformer

  • Remote - Gratis- Välj musik med hjälp av ipaden. Otroligt fint UI, hoppas bara en update kommer snart där dem fixar lite artwork problem samt lägger till funktionen att lagra artworken så man slipper ladda in dem varje gång man startar om appen

  • Pulse News - Gratis - Helt klart den den snyggaste och smidigaste rss läsaren för ipad Tyvärr stort minus att man endast kan gå 25 artiklar bak i historiken. Stöd för både ipad och iphone

  • Flipboard - Gratis - Är många saker, RSS läsare, socialt verktyg etc. men jag använder det mest med facebook och tycker det är så facebook borde vara: ingen spam, reklam, fult UI.

  • IM+ - Gratis - Chat klient med support för i stort sett alla protokoll som existerar ink. Skype stöd om man betalar 75:- för pro versionen, "pro" versionen har för övrigt fler funktioner och man slipper reklamen.

  • TouchPad - 38kr - Som apples trackpad och till och med bättre fast med tangentbord och funktionsknappar. Dessutom stöd för både ipad och iphone.

  • Mercury - 7kr - Webbläsare med många funktioner safari borde ha. Nerladdning av filer, gesture funktioner, private browsing etc.

  • RadioBox - 7kr - Bästa och snyggaste internet radio appen. Stöd för både ipad och iphone

  • TouchOSC - 38kr - Fungerar som en komplett midikontroller med möjlighet att skapa sina egna "templates", fungerar till allt från musikprogram till tex. ljushantering

  • Medlem
  • 2011-04-09 10:50

Har kört väldigt mycket TouchOSC kopplat till Ableton sen jag köpte min iPad 2, det var ett av huvudskälen till att jag skaffade den, och jag är inte besviken.

Skriver en hel del i Pages med trådlöst tangentbord, det känns som att jag blir mer fokuserad när det inte finns något annat än text på skärmen, kollar inte facebook var femte minut.

Annars kör jag som alla andra Wikipanion, Flipboard, Dropbox, WolframAlpha och Reeder.

Det enda jag spelar för tillfället är Hunters, en X-COM klon, om någon kommer ihåg de vördnadsvärda spelen från slutet av 90-talet.

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-04-24 21:53

Vad är wikipanion och flipboard?

Bevaka tråden