Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överskriden datamängd – "starta om terminalen"?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-12-30 18:34

Hej

Jag har ett abonnemang till min Iphone 4 där jag kan surfa snabbt upp till 1GB varje månad innan hastigheten stryps. Nu har jag gått över den gränsen för den här månaden, och fick då ett SMS från Telia där det står:

"Du har överskridit datamängden för ditt abonnemang denna månad. ... starta om terminalen."

Jag antar att 3G symbolen inte visas längre i menyraden då den lägre hastigheten inte kräver 3G. Stämmer det? Och vad menas med "starta om terminalen"?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2010-12-30 18:49

3G Symbolen kommer du kunna se fortfarande.
(Antagligen stryper de hastigheten med QoS)

Starta om telefonen.

terminalen är telefonen i ditt fall

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-12-30 19:03

Tackar för svaren och hjälpen!

Det kan också nämnas att anslutningen till 3G inte påverkas av att du har förbrukat din datamängd. Din hastighet sänks, men det finns fortfarande fördelar med att ha det aktiverat.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-01-02 00:26
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det kan också nämnas att anslutningen till 3G inte påverkas av att du har förbrukat din datamängd. Din hastighet sänks, men det finns fortfarande fördelar med att ha det aktiverat.

Vilka fördelar?

Ursprungligen av Adzam 1:

Vilka fördelar?

Kortare svarstider.

"Starta om Terminalen" låter lite som "var vänlig manövrera ert pekdon"

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-01-02 00:26

Haha ja, helt klart något i den stilen!

Ursprungligen av Goflorp:

"Starta om Terminalen" låter lite som "var vänlig manövrera ert pekdon"

Jag håller med om att uttrycket 'terminalen' låter lite ålderdomligt men det är helt enkelt för att detta är ett generellt meddelande som skickas ut till samtliga abonnemang som har en datagräns per månad. Eftersom våra sim-kort används i allt mellan telefoner, surfplattor, larm, hissar och maskiner av alla de slag så kommer jag personligen, från toppen av mitt huvud, inte på något annat uttryck än terminal som någorlunda täcker alla möjliga användningsområden för sim-kortet

Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-03 13:14
Ursprungligen av Telia Kundservice:

Jag håller med om att uttrycket 'terminalen' låter lite ålderdomligt men det är helt enkelt för att detta är ett generellt meddelande som skickas ut till samtliga abonnemang som har en datagräns per månad. Eftersom våra sim-kort används i allt mellan telefoner, surfplattor, larm, hissar och maskiner av alla de slag så kommer jag personligen, från toppen av mitt huvud, inte på något annat uttryck än terminal som någorlunda täcker alla möjliga användningsområden för sim-kortet

Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice

Enheten?

1
Bevaka tråden