Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara i olika mappar beroende på filtyp?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-12-31 17:38

Ja, går det?

D.v.s. att bilder sparas i mapp X medan torrentfiler sparas i mapp Y.

Med hjälp av extensions, terminalhack, uppskruvande av datorn eller blodriter. Jag bryr mig inte om hur man måste göra.

Jag förutsätter direkt att det är totalt omöjligt att lyckas med, och min följdfråga är om det finns en webbläsare som klarar det? INTE Chrome eftersom den inte funkar för mig (det finns en tråd om det också om det är någon som är sugen på att knäcka den nöten)

  • Medlem
  • 2010-12-31 18:32

Borde du inte kunna göra en "Mappåtgärd" i Automator där du först väljer "Filtrera finderobjekt" och ställer in filändelse på tex Torrent, sen lägga till "Flytta finderobjekt" och sen välja ut-mapp?

Borde det inte gå att bygga vidare på det?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-12-31 19:09

Smart! Det hade jag inte ens tänkt på, det måste ju gå att fixa. Det enda jag vill göra är ju egentligen att .torrent flyttas till min stationära dator och laddas ner därifrån, så det duger nog bra åt mig. Tack! Ska undersöka ytterligare.

Hazel är ett program som är till för sådana här saker, ikonen är (självklart) en kvast !

Man kan sätt aupp regler för att t ex filmer (.avi etc) alltid åker till sin egen mapp osv.

Hazel hittar du här; http://www.noodlesoft.com/

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-12-31 19:33

Jag löste det med en folder action i Automator.

Find finder items -> move finder items fixade biffen. Ska kolla in Hazel också dock om jag behöver fler liknande lösningar! Tack för hjälpen grabbar.

1
Bevaka tråden