Därför att i den genomsnittlige PC-användarens ögon ser reklambudskapet ut så här:
"2,26 ghz triplexxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx turbostep xxx xxx xxx xxx xxxxxxxxxxxx xxx x nu endast 6799 kr xxx xxxxxxxx xx xxx xxxxxxxxx x x6 månader"
När den genomsnittlige PC-användaren går förbi Macarna noterar denne att det bara står en massa lame skit på reklamlapparna, t.ex. "MacBook", "iMac" och "MacMini". Och inte nog med att datorerna har töntiga namn, de innehåller ju inget fränt heller, inget "2,26 ghz" eller "turbostep" så lång ögat kan nå och definitivt inget "endast 6799 kr". Bara en massa "iLife" finns det i dom, sicket humbug och dyra är dom också minsann.
Nej en plastgarderob som det står "Acer" på, och "turbostep", det är en dator för en riktig man det, både billigare och bättre än kärringdatorerna i Mac-hörnan, Ove lurar man minsann inte så lätt.
Sen går Ove hem och ringer släktens "dataexpert" för att få hjälp med att koppla in de färgkodade kontakterna i de lika färgkodade uttagen i häcken på Acergarderoben och sedan börjar helvetestombolan om igen "Vad är det här?" "Varför funkar inte skiten?" "Måste man verkligen göra så?" "Fan, vad krångligt allt ska vara! "Datorer är skit!".....
Ridå.