Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apps fryser och startar om Springboard!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-01-03 19:15

Hej!

Jag har en iPhone 4 med iOS 4.1 med Limera1n som JB (Greenpois0n funkar inte för mig).

Problemet som står i topicen är ganska ny och och har under längre tid haft telefonen JBad då jag är i behov av dem diverse applikationer jag använder idag eller vill ha för möjlighetens skull. Där är (som jag har upptäckt) 3 applikationer som inte fungerar som dem ska, även vid ominstallation och omstarter så sker problemet likadant.

Dom program som gör detta är Facebook, eBay Mobile och Qiozk - tidigare fungerade dessa program felfritt, men inte nu längre och jag vet inte varför. Jag har även utfört 2st "tomma" (nyformaterade) återställningar. I Facebook så kommer så långt att jag skriver in min inloggning och klickar på Ok/Klar och sen hänger sig, i eBay kommer jag till användaravtalet där jag klickar på Accept som sen hänger sig och sist har vi Qiozk där jag bara startar programmet så tonar bilden ner lite och stannar där.

Varför händer detta?

Här är en lista över Cydia program jag har installerade och funkat fint sedan en god tid tillbaka.

Citat:

Action Menu
Adblocker
AppSync
CyDelete
Cyntact
DisplayOut
Elert
EZDecline
FolderEnhancer
Five-Column Springboard
Fullscreen for Safari
GPower
Here It Is
Home Page in Safari
Icon Renamer
iFile
iLocalis
Infinidock
Installous
MarkThatMessage
MobileVolumesound
MultiIconmover
My3G
MyWi
No Bookmarks
Oscilloscope
OpenSSH
Plugged In
Poof
PhotoAlbums+
PrivaCY
PwnTunes
Resupported4
Safari Download Manager
SnapTap
Synchronicity
Tab+
USB Drive
uRemote
Veency
WeekInCal

Helt omöjligt att svara på, kan bara säga att du har alldeles för mycket apps/hacks från Cydia för att det ska vara hälsosamt för din telefon.

Edit: Din post ligger i fel forumsdel, en mod flyttar det troligen snart.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-01-03 19:25

Strax över 75% av dem är bara tweaks och inte apps i sig som utgör bara små förändringar och jag har dem installerade pga convenience, lathet och möjligheter.

Men telefonen hanterar dem alla väldigt bra. Men åter till topicen så hittar bara Google beskrivningar på hur man går ur dessa 3 applikationer när dem hänger sig - inte att lösa problemet.

Ja precis, hade det varit 75% apps så hade nog chansen till problem varit mindre.

Enda sättet att veta vad det är; Återställ utan backup, lägg in facebook/ebay/qiozk.

Börja lägga in dina hacks/apps från Cydia, vänta och se när det börjar balla ur.

Aternativt om du är lite haj på unix, börja titta bland loggfiler via ssh/terminalen.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-01-03 19:39

Låter lite som en omständig process, men uteslutningsmetoden är la aldrig fel. Men det är lustigt att dessa 3 program bara är påverkade när inga andra är så långt som jag har testat.

Jag ska ta mig tid senare ikväll och utföra detta och se därefter.

Edit:

Jag uppfattade forumsdelen var rätt placering då jag inte fann något likvärdigt relaterat till problemet som tråden kunde vara i istället.

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-01-03 19:46

Jag har haft liknande problem med Gowalla som stördes av MobileSubstrate (heter det väl?). Vet inte om nåt sånt installeras med nåt av det du har, men det kan vara värt att kolla upp.

MobileSubstrate är den appen som talar om att det kraschat, skyddar resten av systemet från att ge upp eller bricka luren.

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-01-03 22:09

Fel av mig såklart. En snabb googling gav att det senaste problemet berodde på Winterboard. Löste sig på en halvminut med en avinstallation av Winterboard.

Tror iaf som keptang att det är någon inkompatibilitet mellan något av cydiaprogrammen och något annat.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-01-03 23:38

Huh, gjort nu total återställning och kontrollerade dem applikationer som inte fungerade - fungerar även med alla tweaks installerade. Jag kontrollerade för varje till varannan tweak installation och respring:ade, dem applikationer som inte fungerade fungerar av någon anledning.

Synkar just nu resten dem apps som är "riktiga" applikationer, musik och bilder.

1
Bevaka tråden