Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rapport hävdar att iPhone är lättknäckt

Tråden skapades och har fått 103 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Det är lätt, det har visats bl.a på pwn2own och genom att jailbreak finns.

Menar du lätt som i "vem som helst som är kunnig kan göra det var som helst" eller lätt som i "en duktig tekniker kan göra det förutsatt att användaren ansluter till ett specifikt wlan och där surfar till en särskild webbsida som teknikern preparerat"?

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 13:00
Ursprungligen av akerstrom:

Menar du lätt som i "vem som helst som är kunnig kan göra det var som helst" eller lätt som i "en duktig tekniker kan göra det förutsatt att användaren ansluter till ett specifikt wlan och där surfar till en särskild webbsida som teknikern preparerat"?

Beror lite på vad för exploits som finns vid tidpunkten, vanligaste är väl att ta sig in via Safari.

Ursprungligen av zappee:

Beror lite på vad för exploits som finns vid tidpunkten, vanligaste är väl att ta sig in via Safari.

Eftersom tråden handlar om ett specifikt fall kan vi ta det som exempel, var det lätt att göra det som de gjorde?

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 13:55

Eftersom tråden handlar om ett specifikt fall kan vi ta det som exempel, var det lätt att göra det som de gjorde?

Uppenbarligen.

Jag tror inte ett skit på det de påstod sig göra.

Jag tror det var redan jailbreakade prylar de höll på med.
Inte en tagen-ur-kartongen-iPhone.

Allt var förmodligen rigoröst förberett. Att de skulle klara att knäcka min lur om den ligger i fickan medans jag fikar ute på stan eller liknande håller jag för otroligt långsökt.
Ändå var det ju detta de gav sken av, vem som helsts telefon på ett par sekunder, det skulle ju nästan räcka med att man gick förbi.

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 14:54
Ursprungligen av Goflorp:

Jag tror inte ett skit på det de påstod sig göra.

Jag tror det var redan jailbreakade prylar de höll på med.
Inte en tagen-ur-kartongen-iPhone.

Allt var förmodligen rigoröst förberett. Att de skulle klara att knäcka min lur om den ligger i fickan medans jag fikar ute på stan eller liknande håller jag för otroligt långsökt.
Ändå var det ju detta de gav sken av, vem som helsts telefon på ett par sekunder, det skulle ju nästan räcka med att man gick förbi.

Man kan inte annat än skratta.

Ursprungligen av zappee:

Man kan inte annat än skratta.

Jag skrattar med dig zappee, du fick inte fram något svar så jag förstår att du inte vet.

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 16:49

Jag skrattar med dig zappee, du fick inte fram något svar så jag förstår att du inte vet.

Finns gott om dem i hela tråden...

Nåja, jag hade väl inte tänkt att vi skulle starta om hela tråden - ville mest antyda att det hela var ganska uppblåst i reportaget och att det inte var så farligt som man ville göra gällande

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 18:16
Ursprungligen av BlackSmp:

Nåja, jag hade väl inte tänkt att vi skulle starta om hela tråden - ville mest antyda att det hela var ganska uppblåst i reportaget och att det inte var så farligt som man ville göra gällande

Så är det alltid, media blåser upp allt för att sälja.
CHOCK/KAOS/MONSTER o.s.v.

• Medlem
  • 2011-01-07 16:59

Sorgligt att se, men denna tråd håller lägre standard än trådarna på Aftonbladets hemsida. Sorgligt!

Ursprungligen av Dalle:

Sorgligt att se, men denna tråd håller lägre standard än trådarna på Aftonbladets hemsida. Sorgligt!

Förklara vad du menar.

Summa summarun, iphone har knäckts i en känd tävling för hackare samt på svensk teve med en riggad telefon. De flesta kan sova lugnt på nätterna

Om alla kunde ta och släppa ironin och allt hehe-jag vet minsann ngt som ni inte vet attityden och komma med ngt matnyttigt istället för att sitta och insuinera saker. Tala ur skägget för fan.

Jag hävdar att Brillnissen på rapport blev fullständigt utnyttjad som en godtrogen budbärare för ett säkerhetsbolag som behövde lite gratisreklam.

Bevaka tråden