Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad frågar om och om (och om) igen efter Apple-ID

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-01-08 22:17

Ipad frågar om och om igen efter Apple-ID

har aldrig ägt en Apple produkt förr, och har sökt efter svar på nätet med lyckas bara hitta trådar om hur man ändrar sitt ID.

Min iPad frågar om och om igen efter Apple-ID. Går det att få den slutta upp med detta och spara det jag uppgett redan? Min vana att inte använda lätta lösenord går att det här beteendet tär på nerverna.

Ursprungligen av imported_werk:

Ipad frågar om och om igen efter Apple-ID

har aldrig ägt en Apple produkt förr, och har sökt efter svar på nätet med lyckas bara hitta trådar om hur man ändrar sitt ID.

Min iPad frågar om och om igen efter Apple-ID. Går det att få den slutta upp med detta och spara det jag uppgett redan? Min vana att inte använda lätta lösenord går att det här beteendet tär på nerverna.

Har du startat om iPaden och testat?
Är det Apple-ID eller lösenordet den frågar efter?

• Oregistrerad
  • 2011-01-08 22:27
Ursprungligen av keptang:

Har du startat om iPaden och testat?
Är det Apple-ID eller lösenordet den frågar efter?

Hade inte gjort det, men gjorde det nu. Provade att installera en app efteråt = begäran om Apple-ID.
Ska den göra så? Alltså fråga om ID:t varje gång en app installeras?

Ja, den vill ha lösen för varje session mot iTunes eller AppStore.

Ursprungligen av imported_werk:

Hade inte gjort det, men gjorde det nu. Provade att installera en app efteråt = begäran om Apple-ID.
Ska den göra så? Alltså fråga om ID:t varje gång en app installeras?

Nej, testa att installera två appar i följd. Vad händer?
Frågar den efter ditt lösenord på app nr 2 så är något fel.

Självklart finns det en tidsbegränsning på hur länge den kan vara inaktiv innan den kräver lösenord igen.
Vore tråkigt annars om någon hittar din iPhone/iPad och köper appar för några tusenlappar åt dig, fast det kanske är helt ok för dig?

• Oregistrerad
  • 2011-01-08 22:40

smidigt

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-08 22:53

Med tanke på alla dyra betalappar som är lättköpta annars så är ett lösenord väldigt bra att ha.
Du använder ju det enbart när du ska ladda hem appar eller musik genom AppStore eller iTunes. Den frågar väl inte om det annars?

• Oregistrerad
  • 2011-01-08 22:56

Har in provat tillräckligt mycket för att se ett mönster, får lov att byta till ett lösenord som är lite mer basic om det ska gå att hålla i huvudet.

Som jag skrev i mitt inlägg #6.

"Nej, testa att installera två appar i följd. Vad händer?
Frågar den efter ditt lösenord på app nr 2 så är något fel."

15 minuter är väll timeouten?

däremot ska du inte behöva skriva ditt apple ID igen (alså email). Men lösenordet måste du skriva in en gång var 15de minut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-09 11:14

Om det är Apple-id, alltså mejladressen kan det vara som hos mig. En it- tekniker hade varit och loggat in på sitt konto innan jag fick min iPad. Trots att jag la in mitt id så frågade den om och om igen efter id. Detta trots att mitt id stod i raden för id. Nu kommer det bästa med detta inlägg - jag kommer inte ihåg hur jag fixade det... För det gjorde jag på ett enkelt sätt. Men annars tror jag du ska synka den på iTunes.

Ursprungligen av xms67:

Om det är Apple-id, alltså mejladressen kan det vara som hos mig. En it- tekniker hade varit och loggat in på sitt konto innan jag fick min iPad. Trots att jag la in mitt id så frågade den om och om igen efter id. Detta trots att mitt id stod i raden för id. Nu kommer det bästa med detta inlägg - jag kommer inte ihåg hur jag fixade det... För det gjorde jag på ett enkelt sätt. Men annars tror jag du ska synka den på iTunes.

Ja, det lär ha med iTunes att göra om det är samma problem.

1
Bevaka tråden