Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musknappen på min MacBook Air vickar i sidled - hur lagar jag den?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2011-01-16 13:05

Jag köpte en macbook air rev a för någon månad sedan och när jag fick hem den så upptäckte jag att musknappen vickade. Först trodde jag de var någon funktion, men efter en del sökande så verkar det inte vara det...

Jag använder ändå inte musknappen, men problemet är att jag nu tänkte sälja datorn igen, för en 11.6" version. Känns ju tråkigt att en sådan bagatell ska dra ner priset på datorn, när allt annat är i perfekt skick.

Någon som varit med om detta innan?

Postar en film för att ni ska förstå vad jag menar: YouTube - Mba clicker

Det verkar som om något gått sönder under din musknapp - gå till närmaste servicecenter och fråga vad det kostar att fixa. Med lite tur är det bara någon plastbygel som behöver bytas.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-01-16 16:34

Frågan är om det är värt att fixa det i förhållandet till prisavdraget vid försäljning... Även de minsta reparationerna går väl på 1000+.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-01-16 19:35

Jag skruvade av underdelen på datorn, och tittade hur det såg ut på undersidan av knappen. Det visade sig att själv metallbygeln som knappen trycker ner, saknade en av de två skruvarna på den ena sidan!? Jag hittade en skruva passade, sen funkade musknappen fint igen.

Senast redigerat 2011-01-16 20:26
1
Bevaka tråden