Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påverkas jailbreakad Iphone av att kopplas till iTunes?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-16 21:45

Har det någon betydelse om en iphone har varit kopplad till iTunes någongång i jailbreak/unlock-scenario?

Har en som ja använde lite, olåst och jailbreakad. Gjorde en full-reset nyss och sålde denna. Nu undrar personen som köpte om den varit kopplad till iTunes. Undrar varför bara. Har sålt ipod touch innan utan denna fråga, eller klagomål.

Senast redigerat 2011-01-16 22:38
  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-16 22:39

Gjorde du reset i luren eller i iTunes? Gjorde du den i luren så hamnar den nog bara i DFU mode och måste återställas igen. Kanske med ditt konto jag vet inte riktigt där.

Ursprungligen av Cokey:

Gjorde du reset i luren eller i iTunes? Gjorde du den i luren så hamnar den nog bara i DFU mode och måste återställas igen. Kanske med ditt konto jag vet inte riktigt där.

Om telefonen återställs ur DFU-mode så behövs inte föregående användares inloggningsuppgifter.

Ursprungligen av prof:

Har det någon betydelse om en iphone har varit kopplad till iTunes någongång i jailbreak/unlock-scenario?

Har en som ja använde lite, olåst och jailbreakad. Gjorde en full-reset nyss och sålde denna. Nu undrar personen som köpte om den varit kopplad till iTunes. Undrar varför bara. Har sålt ipod touch innan utan denna fråga, eller klagomål.

Om du gjorde en fullständig återställning i iTunes så tar programmet automatiskt bort jailbreak och lägger bland annat in en helt ny programvara i din iPhone. Då har det så klart betydelse, men annars så ska det normalt sett inte ha det.

Berättade köparen varför han eller hon undrade om den har varit ansluten via iTunes tidigare?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-17 00:27

Klickade på "reset" allt i telefonen. Sedan var den på 4.0.2 eller något och sedan råkade jag uppdatera den till 4.2.1 via iTunes. Sedan blev den låst till telenor igen och det var då den såldes.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-17 00:42

Nu kanske det inte har med saken att göra längre men du hade ju kunnat JB den igen och låst upp den även om den uppdaterades till 4.2.1. Dock blir det en thethered JB vilket är lite störigt men funkar helt klart. För jag tolkar det som om du sålde den för att den åter blev låst till Telesnor?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-17 00:46

Jo kanske det, men säljer den hellre "fresh" än att sälja den lite halvt sådär. Har undvikigt tehtered jb's själv också.

Tänkte mest om den på något sätt var låst till mitt konto. Kan man i sådana fall låsa upp den från kontot? Eller är jag helt ute o vimsar? Har för mig att mobilens ECID - (eller något) - nummer stod på iTunes.

Har flyttat tråden till rätt forum.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-17 19:30

Svara säljaren att den självklart varit inkopplad till iTunes, vad sjutton tror han - att du aldrig aktiverat den eller lekt med iTunes?

1
Bevaka tråden