Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har förlorat min sladdbundna internetdelning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-01-17 11:57

Hej alla!

Jag har länge haft problemet att inte kunna bluetootha internetdelning, det har varit blått, men jag har inte fått något internet för det. Men igår! Då! Jag vet inte riktigt vad jag gjorde, men på något sätt fick jag iphonen att ge min dator ett ip och nu rullar det på som bara den.

Men.

Nu får jag ingen kontakt via sladden, den dyker upp i iTunes och synkar och laddar och så, men i internetinställningar, så hittar den inte iphonen och det har ju fram till idag (eller igår) funkat kalas!

Är det någon som har en aning om hur jag får internetinställningar i os x att fatta att jag har en iphone ansluten?

Hos mig funkade bara blåtand under en period, och inte USB-ansluten tethering. Problemet försvann efter en iOS-uppdatering/återställning. Vet inget annat sätt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-18 13:10

Varit inne i Systeminställningar - Nätverk och tittat om det finns en nätverksanslutning där? Och man måste väl ansluta med *99# eller något sådant....

Ibland så är det lite magi kring internetkopplingen via Iphone. Jag har upplevt att det finns någon skum oförklarlig koppling mot iTunes men vågar inte ta gift på det.

• Medlem
  • 2011-01-18 21:52

Anslutning via bluetooth har jag. Så det är inte anslutningen som är problemet, utan just sladdanslutningen som krånglar. iTunes är igång. Ska testa en återställning efter helgen när jag har tid.

1
Bevaka tråden