Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installationsproblem Huawei 1820 Tele2

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-19 07:45

Jag fick mitt nya 3G bredband häromdagen och fick problem vid installationen som inte gick enligt installationsanvisningarna.
Efter installationen hittat inte programvaran modemet, dessutom går det inte att avinstallera korrekt. Första gången man kör programvaran skall den genomföra installationen och nästa gång starta. Problemet är att hur jag än gör så kommer jag aldrig tillbaka till installationsfasen för att kunna göra om den. Drivrutinen är lätt att hitta, men det måste finnas mer att städa bort för att kunna göra om installationen.
Det här problemet är mer än vad Tele2:s support reder ut, så jag är tacksam för alla tips om hur jag kan göra för att komma tillbaka till ruta 1
/Göran

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-19 21:56

Glömde att säga att jag kör en MBP från sent 2007 med 10.6.6....

Har försökt städa bort varenda liten d-la fil som kan tänkas vara relaterad till problemet inklusive editering i InstalHistory.plist samt raderat /private/var/db/receipts/xxx.bom & .plist utan framgång. Jag kan fortfarande inte få den värdelösa Tele2Connect programvaran att varken avinstallera sig eller installera om sig.....sancta simplicitas....

Alla tips mottaget tacksamt......

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-01-22 20:36

Prova dra ner programvara från någon annan leverantör eller från tillverkaren direkt.

1
Bevaka tråden