"Brännaren" (fusern eller vad det nu heter) skall hålla flera omgångar tonerkassetter för HP260x. Står i instruktionsboken/på webben. Och trummorna byts ju ut när tonern byts, så där är det inga problem.
Bit du i det sura äpplet och skaffa nya tonerkassetter om du i övrigt tycker skrivaren passar dina behov (nyare maskiner är ju trots allt bättre på foto exvis) och den funkar med dina maskiner och operativsystem. HP brukar ju vara ok med att hålla liv i drivrutiner. Hur är det med HP260x och Snow Leopard? Att skaffa en ny maskin, installera och ställa in, samt kvittbliva sig den gamla innebär ju en del bök och slöseri med tid.
Hade du bott i Kina skulle du som alternativ till HP original kunnat köpa antingen toner av annat märke (halva priset mot HP) eller ringa din lokala toner-leverantör som hämtar dina gamla patroner och lämnar fulla (begagnade) patroner för det facila priset om ca 100 kr/st. Man brukar kunna köra kanske tre-fem omgångar med omladdade tonerkassetter innan maskinen börjar balla ur med bandningar och misspass som följd. Då är det bara att köra en omgång med originalkassetter så brukar allt rätta till sig. Vi hade en 2605 på kontoret som gick dagarna i ända, så jag vet...
Tyvärr så var 2600-serien utgången när jag själv behövde en färglaser hemma, så det råkade bli en från Fuji Xerox. Oturligt nog är den ganska ovanlig här, så det finns ingen sådan här återfyllningsservice för min maskin. Och FXs kassetter är små och d-y-r-a... Dessutom tycker jag att svärtan i utskrifterna efter bytet blir något sämre trots originaltoner direkt från FX.