Har precis samma problem med min MacBook, min är första modellen med core2duo, köpt i dec 2007. Det är nästan omöjigt att göra något alls med datorn när det är som värst, texten markeras hursomhelst när man skriver så allt man skrivit kan raderas om och om igen. Mitt batteri håller i flera timmar så jag tror inte felet ligger där, har alltid nätsladden i eftersom jag bara använder datorn hemma. Felet verkar bli värre ju längre jag använt datorn, har den vilat över natten (stänger aldriga av den) funkar den alltid, problemet kommer senare på dagen. Är det riktigt illa markeras saker på skrivbordet hursomhelst och flyttas runt, då hjälper inte extern USB-mus heller. Försöker hålla händerna "i luften" när jag skriver för att inte vara när sidorna bredvid musplattan (har både tryckplatta och "duttplatta") men det hjälper inte alltid heller. Jag tror helt enkelt att allt börjar bli slitet så det hänger sig ibland, är beredd på att jag måste köpa en ny dator snart. Eftersom jag är arbetslös hade jag gärna sluppit den utgiften så om någon har någon idé om vad som är fel och hur det kan lösas är jag tacksam!