Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge måste jag vänta på upplåsning?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag behöver hjälp. Jag har en iPhone 3GS med iOS 4.1 och modemfirmware 05.14.02.
Problemet är att jag för ett halvår sedan sa upp mitt telia-abbonemang då räkningarna blev skyhöga etc. Tog en slutfaktura och gjorde en klar förlustaffär. Men. Bytte iallafall till Tele2 och i samma veva köpte jag en ny dator. Och uppdaterade iPhonen till iOS 4.1. Fick då veta att det, som jag ville, inte gick att låsa upp den så att jag kunde använda mitt Tele2-sim.

Har väntat jättelänge på att det ska bli möjligt att låsa upp den men får alltid höra "snart" och efter 6 månader är det inte mycket till hopp. Vägrar Telia.

Någon som vet när det kan tänkas bli möjligt att låsa upp den? Är det värt att vänta?
Finns det någon liten butik i Stockholm som kan fixa det som jag helt missat?

Väldigt tacksam för svar!!

Du behöver inte posta samma tråd på fler ställen.

Sorry! Hade missat att det fanns en egen kategori för upplåsning. Tog bort den tidigare diskussionen, funkade visst inte då. Men oroa dig inte, ska försöka en gång till!

Hade haft telefonen i ett år och skulle låsa upp den. Men två veckor innan jag kunde låsa upp den tappade jag bort den. Och när jag fått en ny telefon på försäkringen sa de att jag var tvungen att vänta ännu ett år för att låsa upp den. Så sa upp det abonnemanget och sitter nu med ett billigt och bra abbonnemang men med en mindre bra telefon..

Jag har ändrat trådens rubrik. Tänk på att alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. Den gamla rubriken "iPhone 3GS + iOS 4.1" säger inte det minsta om vad frågan egentligen gäller.

/Mod

Generellt så gäller operatörens regler så länge du inte har köpt telefonen utan kontrakt. Telia har visat sig lite envisa i att hålla kvar sina kunder i de avtalade 12 månaderna, och därför ser det inte så ljust ut för dig.

När det gäller att häva operatörslåset via andra metoder som JB så blir det nog dessvärre svårt i dagsläget.

Du är nog alltså fast i att din iPhone fortsätter att vara låst till Telia.

okej misstänkte att det inte fanns så mycket hopp. att man helt enkelt får vänta lite till..

Du kan ju försöka hitta en med Tele2 iPhone som vill byta till sig en Telialåst.

1
Bevaka tråden