Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suspekt meddelande på iPhone?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-21 19:19

Tjena gott folk! Häromdagen så fick en polare till mig upp en notification som fyllde hela skärmen (sådan som kommer upp när man kollar hur mycket man har ringt för), där det stog:

Vi har upptäckt olagliga installationer på din iPhone, tryck på avfärda för att återställa telefonen till originalinställningarna - Apple.

Och sen var det enda man kunde trycka på var en stor från knapp som det stog "Avfärda" på. Han kringgick dock detta genom att stänga av telefonen och sedan starta den igen, då var den borta.
Vad tycker ni om detta? Intrång eller har dem rätt att göra så här?

Ska ju tilläggas att telefonen är jailbreakad och det mesta man kan göra är väl gjort med den, men trots detta - får Apple lov att göra så här?

Kan lägga upp en bild på det imorgon om folket vill se en sådan.

Mvh

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-01-21 19:35

Formuleringen är inte på appliska, och jag tvivlar starkt på att de skulle skicka den typen av meddelanden på det sättet.

Har din kamrat skött upplåsningen helt korrekt? Alltför många gör det utan att ens bry sig om att ändra rotlösenordet, och en del ser det som en vettig åtgärd att påminna folk att ska man låsa upp telefonen, så ska man inte lämna den vidöppen för det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-21 19:46

Eller så har någon tillgång till ditt me.com och skickade meddelandet därifrån om du har find my iPhone aktiverat.

Apple har inte skickat det.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-01-21 20:41

Olagliga installationer? ROFLOL

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-21 21:26

Dagens skratt... LOL

//Rob

lättlurad polare!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-21 23:30

Helt underbart. Prövade själv detta med exakt samma text på fyra kompisar. Alla blev helt rädda. Vågade inte trycka åtgärda.
Detta kommer garanterat missbrukas av mig i framtiden

Ursprungligen av Cokey:

Helt underbart. Prövade själv detta med exakt samma text på fyra kompisar. Alla blev helt rädda. Vågade inte trycka åtgärda.
Detta kommer garanterat missbrukas av mig i framtiden

Humor!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-21 23:36

Har en jobbkompis som har problem med sin högtalare. Volymen är väldigt låg även om den är på Max. Tänke skicka detta till honom på måndag när jag kan se hans min:

"Vi har upptäckt att din volym inte är korrekt kalibrerad. Tryck åtgärda för att starta en kalibrering och justering av din volym. - Apple"

Ursprungligen av Cokey:

Har en jobbkompis som har problem med sin högtalare. Volymen är väldigt låg även om den är på Max. Tänke skicka detta till honom på måndag när jag kan se hans min:

"Vi har upptäckt att din volym inte är korrekt kalibrerad. Tryck åtgärda för att starta en kalibrering och justering av din volym. - Apple"

Du måste återrapportera här om hur det gick.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-22 00:06

Haha, det visade sig att det var en polare till honom som skojjade. Dock sjukt kul!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-22 00:11

Absolut. Det ska jag göra. Det roliga är att eftersom det är "flash"meddelanden så bör det fungera på bra många fler telefoner än just iPhones.

Ska nog skicka ett till efter det:
"Tyvärr var din mottagning otillräcklig för att ta emot kalibreringskommandona korrekt. Tryck åtgärda för att återställa telefonen. - Apple"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-22 16:20

stämningsmeddelande på min iphone?!

Idag satt jag som vanligt och fick ett SMS trodde jag i början, jag låser upp mobilen och ser ett meddelande som står "apple har upptäckt olagligt innehåll på din telefon och kommer snart att spärra mobilen -Apple. Kunde bara trycka "Dismiss"

tyckte det var jävla konstigt, började använda mobilen för att fråga folk vad det kan vara då jag fick ett annat meddelande... som såg ut såhär: photo.PNG

vad i helvete kan detta vara? har telefonen blivit hackad? har jag nån sorts virus på den? telefonen i fråga är inte ens jailbreakad....

någon som vet vafan som händer? heh

Jag har slagit ihop två trådar om samma sak.

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar, så slipper vi dubbletter.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-24 20:51

Okej, idag åter på jobbet så körde jag detta på min kollega. Var nog länge sedan vi hade så kul på jobbet. Berättade och visade för 2 kollegor när jag skulle göra detta. Så sjukt roligt. Han gick på det rakt av. Tyckte nästan lite synd om honom eftersom hans högtalare inte blev "lagad".

När han fick det andra meddelandet så kom han ju såklart till mig och visade och frågade hur han kunde få dessa kalibreringskommandona igen. Haha då kunde jag inte hålla mig längre.

Ursprungligen av Cokey:

Okej, idag åter på jobbet så körde jag detta på min kollega. Var nog länge sedan vi hade så kul på jobbet. Berättade och visade för 2 kollegor när jag skulle göra detta. Så sjukt roligt. Han gick på det rakt av. Tyckte nästan lite synd om honom eftersom hans högtalare inte blev "lagad".

När han fick det andra meddelandet så kom han ju såklart till mig och visade och frågade hur han kunde få dessa kalibreringskommandona igen. Haha då kunde jag inte hålla mig längre.

Kan tänka mig att ni hade riktigt roligt åt det!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-24 21:40

Det påminner lite om när det för några år sedan gick att skicka meddelanden över nätverket i Windows xp så att mottagaren fick upp en dialogruta med endast en OK-knapp + meddelandet man skrivit. Exempel "Tryck på OK för att starta om datorn och formatera hårddisken". Detta var en funktion som senare försvann då den mest missbrukades.

Ursprungligen av joakimo:

Det påminner lite om när det för några år sedan gick att skicka meddelanden över nätverket i Windows xp så att mottagaren fick upp en dialogruta med endast en OK-knapp + meddelandet man skrivit. Exempel "Tryck på OK för att starta om datorn och formatera hårddisken". Detta var en funktion som senare försvann då den mest missbrukades.

Det var tider det, net send-kommandot.

1
Bevaka tråden