Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fler mail.app problem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 20:40

Tidigare har jag kunnat ställa in olika intervaller på hämtningen av post för olika e-postkonton i mail.app. Nu har plötsligt den funktionen försvunnit! Om jag ställer i t ex 5 min på ett konto ändras alla konton till 5 min. Nån som vet vad som kan ha hänt? Har kört repair och cocktail, tömt cache etc men problemet kvarstår.

• Oregistrerad
  • 2003-06-06 20:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Milo
Tidigare har jag kunnat ställa in olika intervaller för hämtning av post på olika e-postkonton i mail.app. Nu har plötsligt den funktionen försvunnit! Om jag ställer i t ex 5 min på ett konto ändras alla konton till 5 min. Nån som vet vad som kan ha hänt? Har kört repair och cocktail, tömt cache etc men problemet kvarstår.

Sån är min mail.app också...
Trodde det var normalt
[Hjälp!!! - min mail.app funkar inte ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 20:46

Oj! Jag trodde inte att det var möjligt att ha olika hämtningsintervall för olika konton i Mail. Eudora har den funktionen, men jag har inte lyckats få Mail att göra så. Jag har använt Mail from den version som installerades med 10.2.3. Kan det vara så att de helt enkelt tagit bort den där funktionen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 20:53

Märkligt. Menar ni att mail.app "egentligen" bara kan ha samma hämtningsintervall för alla konton? Olika tidsintervaller för olika konton har ju funkat utmärkt för mig till för ett par dagar sen. Men nu funkar det som sagt och av okänd anledning inte längre. Jag har haft 5 olika e-postkonton. Två med 5 min och resten med en timmes hämtningsintervall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 20:59

Är du helt säker på att det har fungerat? Det _skulle_ ju kunna vara så att du först har markerat timme-kontot (och valt timmes-intervall) och därefter ställt in fem minuters-intervall på dina övriga konton, och sedan inte märkt att även det första kontot faktiskt kollats var femte minut. Inställningspanelen är ju inte helt tydlig på det där området.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-07 00:13

Hej tei. Man ska ju aldrig säga aldrig men ja, jag är säker!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-07 00:25

Ok!

När du kommit på hur man bär sig åt, berätta det för oss andra! Det där är nämligen en funktion som jag vill ha.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-07 20:35

Sure bäbi! Tills dess har jag gått över till Gyaz mail eftersom det tycks ha alla dom funktioner som mail.app saknar eller tappar...;)

http://homepage.mac.com/gooichi/GyazMail/

1
Bevaka tråden