Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra RSS-extension för Safari?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-01-22 14:31

Jag tänkte att det är bättre att starta nytt än att fortsätta på en tråd från 2009, för det har ju hänt en viktig grej med Safari sen dess - Extensions.

Jag använder just nu Safari till att surfa med, mest för att den är ur vägen. Dvs, litet och snabbt. Jag har Firefox, men det använder jag enbart tillsammans med Sage för att läsa RSS-strömmar. En lösning som funkar bra, men det har varit lite si och så med Sage med utveckling som stannat av och verkar ha återupptagits, men nu använder jag sage++ som är fristående och skulle utvecklas..

Det jag gillar med Sage/++ är att det är lätt. Man har rss i bokmärkesflikar på vänstra sidan och innehållet på högersidan. No more, no less. Jag har kollat in google reader, men det är för mycket skräptext runtom och inuti och bredvid och så vidare. Samma sak verkar det vara med diverse program, för mycket skit helt enkelt.

Iom att jag surfar med Safari, så vill jag gärna ha en extension som är lätt och synkar med mina bokmärken, så att det bara är att trycka på RSS-ikonen i safari och lägga till som bokmärke. Inget extrajobb. Alternativt ett lätt och lättanvänt program som synkar med mina bokmärken i Safari utan några som helst krusiduller.

Så, 99-vänner. Finns detta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-22 20:24

Jag använder NewsFire™ (for Mac OS X) som har just det du vill ha bokmärken på vänster sida och innehållet till höger.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-22 21:57

Vienna (http://www.vienna-rss.org/) har jag använt och tycker den var väldigt bra, men tyvärr verkar det inte komma ut några uppdateringar till den.

Jag använder inte Vienna längre för jag ville ha möjligheten att läsa feeds på flera enheter och inte behöva läsa dom flera ggr, så då gick jag över till google reader.

Nu använder jag klienten Gruml (http://www.grumlapp.com/) på datorn som är riktigt bra och har bokmärken på vänster sida, och MobileRSS på iPhonen, och båda synkar mot Google.

Om man sen sitter på nån windows dator typ på jobbet så kan man köra webbversionen eller netnewswire men den tycker jag är mindre bra som klient, då funkar webben bättre.

Senast redigerat 2011-01-22 22:10
  • Medlem
  • 2011-01-23 12:24

Det jag gillar med Sage är att man får upp nyheterna i två spalter och i ramen med flödena, så kommer själva mapparna ovanför flödena.

som såhär:

Det blir väldigt skönt med sega sidor, typ alltommac och feber och det är liksom inget plotter och rubrikerna i vänsterramen tar inte upp onödig plats...

Finns det någon som synkar mot bokmärkena i Safari, så man slipper exportera och importera?

1
Bevaka tråden