• Medlem
  • International user
  • 2011-01-22 23:55

För några dagar sedan snubblade jag över Trickle, en liten app som visar Twitter updates när mobilen är dockad. Kruxet är att jag inte använder Twitter så jag fick för mig att bygga en version för Facebook idag, ska försöka utöka den med Google Reader senare. För att göra det hela lite roligare bestämde jag mig för att bygga webapp som fungerar på iOS och antagligen Android också. Nu hade det varit kul om folk kunde testa appen lite snabbt och se vad ni hittar för fel och vad ni tycker om den!

Besök "bit.ly/dripple" i Safari Mobile för att "installera" appen! Obligatorisk privacy notice: appen körs helt lokalt på din telefon via JavaScript, ingen information skickas tillbaka till min server.

Ett par saker:
1. Någon som kan testa siten med en Android mobil?
2. Försök inte använda appen i en vanlig webläsare, det ser inget vidare ut.
3. Appen kör just nu på min egna server med ett tillfälligt utvecklarkonto hos Facebook och kan gå i sönder när som helst När appen väl är färdigtestad kommer den att flyttas till en egen domän och registreras om osv.
4. Jag vet att koden är förj*vlig, det är med på att göra listan.
5. Någon som vet hur man får touch interfacet för Facebook när man ska logga in och auktorisera appen?

Senast redigerat 2011-01-23 00:35