Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari + internetbank = nästan bra

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har föreningssparbanken och har utan problem betalat mina räkningar med Apples safari. Men när jag skulle lägga till en mottagare för direkt överföring mellan bankkonton, så blev det stopp.

Jag var tvungen att göra detta med explorer, synd att vi mac ägare fortfarande måste ha ett helt knippe med olika webläsare för olika ändamål.

"fast det spelar ingen roll, jag kommer ändå att använda mac, det har jag ju alltid gjort." (kommer ni ihåg reklamen )

Jag kan göra allt som jag gjorde med IE i Safari. Jag använder Nordea.

  • Medlem
  • 2003-06-06 11:35

Har också upptäckt att FSB inte fungerar klockrent med Safari. Mest för att menyerna inte stängs vid onMouseout vilket gör att man inte kan öppna några andra menyer. Jag använder Camino får deras sajt istället, fungerar perfekt.

/majk

SEB funkar också rätt okej om man sätter user agent till NS 6.2.

J.

Vad är user agent 6.2? Och hur ställer man in det i så fall?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-06-06 14:09

Det är skönt när det funkar "rätt så okej" mot en bank på nätet.
Det är ju inte så att Safari börjar funka som Netscape 6.2 bara för att man sätter User Agent till NS 6.2. Du klarar bara den första kollen är servern tittar efter vilken läsare du använder.

Abaqus

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonathan
SEB funkar också rätt okej om man sätter user agent till NS 6.2.

J.

Citat:

Skrevs ursprungligen av MauserMan
Jag har föreningssparbanken och har utan problem betalat mina räkningar med Apples safari. Men när jag skulle lägga till en mottagare för direkt överföring mellan bankkonton, så blev det stopp.

Jag råkade ut för precis samma sak, fick tekniskt fel när jag skulle genomföra vissa saker (som just att lägga till en ny mottagare vid överföring). Men sen jag uppdaterade till Safari v74 så har jag faktiskt inte haft några problem alls.

Däremot upptäckte jag idag de omdiskuterade frågetecknen som dykt upp nyligt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ian Curtis
Vad är user agent 6.2? Och hur ställer man in det i så fall?

Man kan aktivera en gömd meny i Safari som heter Debug. (Bland annat med Safari Enhancer. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17776)

I denna meny finns undermenyn User Agent. Där kan man välja vad Safari skall presentera sig som. Om man där väljer Netscape 6.2.2 så fungerar det alldelles utmärkt att använda Safari till SEB. Jag har därför inte behövt öppna någon annan webläsare på länge.

Citat:

Skrevs ursprungligen av abaqus
Det är skönt när det funkar "rätt så okej" mot en bank på nätet.
Det är ju inte så att Safari börjar funka som Netscape 6.2 bara för att man sätter User Agent till NS 6.2. Du klarar bara den första kollen är servern tittar efter vilken läsare du använder.

Abaqus

Jag har heller aldrig påstått att safari skulle bli NS 6.22, och det enda som stör är att "Sidan laddas..."-rutan blir kvar även när sidan är klar. Transaktioner och kontoöversikt och annat fungerar perfekt.

Det är alltså enbart kosmetiskt som sidan funkar "rätt bra". I övriga fall är det perfekt.

J.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-06-10 10:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag råkade ut för precis samma sak, fick tekniskt fel när jag skulle genomföra vissa saker (som just att lägga till en ny mottagare vid överföring). Men sen jag uppdaterade till Safari v74 så har jag faktiskt inte haft några problem alls.

Däremot upptäckte jag idag de omdiskuterade frågetecknen som dykt upp nyligt.

Detta tekniska fel verkar ha uppkommit med samma release som orsakar de frågetecken som diskuteras i tråden ovan. Trist när det blir så.

(MS-konspiration?)

1
Bevaka tråden