Bumpar den här tråden lite.
Jag har blivit helt frälst i Plex och har börjat 1:1 kopiera alla mina blu-rays till hårddisken. I framtiden tänker jag köpa en macmini som kommer agera media server och klient under en tv. Jag har en j*vla massa blu-ray och behöver rätt bra med utrymme för att få plats med allt. Jag räknar iskallt att filmerna kommer ta minst 10TB när dom väl finns på disk. Kommer fyllas på med 0-8 filmer per månad dessutom.
Satt uppe till halv 4 i morse och surfade efter 5-6 slot DAS:ar med raid5 funktion men hitta inget vettigt. Det måste vara en relativt ny låda då jag tänkt slänga in 3TB diskar. Sen hade jag tänkt koppla det med USB3 eftersom man kan ha rätt bra längder på kablarna. Vill inte höra surret från en raid när man tittar på film! Så 5-6 Slottar, raid5 och helst USB3. (USB3 är bara ett krav för jag inbillar mig att nästa mac mini kommer ha det) Har den inte usb3 så är standarden kompatibel med föregångaren. Jag vill inte ha en NAS utan en DAS.
Någon som hört/läst/vet att en sån här enclosure finns på marknaden? Vill inte köpa en som redan har diskarna i sig eftersom jag väntar på en framtida mac mini.