Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur återställer jag operatörsnamnet i iPhone?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-25 13:11

Hej ni Vise!

Har ett problem som jag är helt övertygad om att ni som är lite klokare än mig kan lösa!

Det är såhär att jag tidigare hade en jailbreakad telefon och bland annat då använde mig utav MiM (Make it Mine).

Efter ett tag bestämde jag mig att återställa och kör "ojailbreakad" och det gick bra!
Dock får jag inte bort texten som jag ändrade i MiM (ändrade från Tre eller 3 till mitt smeknamn).

Detta stör inte mig men tror att killarna på Tre kommer att störas

Därför undrar jag om någon vänligt sinnad människa som vill bättra på karmakontot sitt kan hjälpa mig att få bort detta problem? hur gör jag för att återställa allt?

Tack på förhand, hjälpen uppskattas mycket!

MVH Anders!

Prova ett annat SIM-kort?

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-25 13:31

Jag har testat ett annat 3 SIM kort, och det är fortfarande mitt smeknamn som står där. :S

Jag har ändrat trådens rubrik. Sätt alltid en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. Originalrubriken "Krångel" säger inte det minsta om vad frågan gäller.

Jag har också flyttat tråden till jailbreak-forumet. Även om telefonen inte är jailbreakad längre, så tror jag ändå att det är större chans att få hjälp här.

/Mod

Jag hade samma problem för något år sedan.
Den enda lösning jag kunde komma på var att åter jailbreaka telefonen, installera MiM och sedan i detta program återställa operatörsnamnet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-25 22:36

Återställer du telefonen så försvinner din custom carrier text, läser du sedan tillbaka din gamla backup från jailbreakartiden så vips är den tillbaka igen

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-25 22:59

Tack för svaren!

Tror att jag får ta och jailbreaka den igen och fixa det på de sättet, eftersom jag nu vill ha den "ojailbreakad" och samtidigt spara alla mina anteckningar, kontakter mm men inte ha kvar Mim, eftersom min telefon nu har börjat krångla. När jag använde mitt egna 3 SIM-kort så funkar allt i 30 min sedan kommer det upp att "iphone inte kan ringa eller smsa. Var vänlig återställ i iTunes", men när jag provar en kompis 3 SIM kort verkar allt vara ok.

Några kloka funderingar över detta? Några andra sätt att lösa mina problem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-25 23:09

Kontakter, bilder, anteckningar etc etc kan ju alltid spara undan och synka tillbaka när du återställt telefonen. Att JBa om den känns som onödigt merarbete. Det är en komplett återställning av en säkerhetskopia du skall 'akta' dig för.

Vidare skulle jag ringa Tre's kundtjänst och be dem skicka ett nytt SIM-kort. Kostnadsfritt.

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-25 23:39

Vad har dom på Tre med att göra vad det står i ditt operatörsfält?

Ursprungligen av Cokey:

Vad har dom på Tre med att göra vad det står i ditt operatörsfält?

Om man ska ha service och det står nåt annat än "Tre" i det här fallet är det ju rätt uppenbart att man tidigare jailbreakat, vilket bryter garantin.

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-26 08:12
Ursprungligen av theplague:

Om man ska ha service och det står nåt annat än "Tre" i det här fallet är det ju rätt uppenbart att man tidigare jailbreakat, vilket bryter garantin.

Självfallet, fast lämnar man ifrån sig sin telefon med allting i? En återställning utan backup innan service säger ju jag...

Sen så kan dom ju inte bevisa att telefonen varken är jailbreakad eller har varit jailbreakad i detta fallet då det lika gärna kan vara en backup som är återställd från en tidigare iPhone som var jailbreakad.

T.ex. när jag gick från min 3GS till 4:an så stod det Stefan i operatörsfältet och den var aldrig jailbreakad..

Ursprungligen av Cokey:

Självfallet, fast lämnar man ifrån sig sin telefon med allting i? En återställning utan backup innan service säger ju jag...

Sen så kan dom ju inte bevisa att telefonen varken är jailbreakad eller har varit jailbreakad i detta fallet då det lika gärna kan vara en backup som är återställd från en tidigare iPhone som var jailbreakad.

T.ex. när jag gick från min 3GS till 4:an så stod det Stefan i operatörsfältet och den var aldrig jailbreakad..

Du kan kolla runt lite här att det finns folk som får problem med att återställa, då går det inte att göra som du säger. Hoppar den igång väl inne på service kommer du ha svårt att förklara dig varför de ska lägga x antal timmar på en jailbrekad lur.
OM det skulle bli tvist om garantin och du har lagt in en backup med spår från en annan jailbreakad iPhone lovar jag att de har rätten på sin sida att den går som jailbreakad.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-26 19:05

Ja jag funderar just i samma banor, men eftersom jag har typ allt i mitt liv (kalender, scheman anteckning som e väldigt viktiga för mig i mitt jobb) i den mobilen är jag väldigt skeptiskt till att säkerhetskopiera den och chansa på att den funkar när jag får tillbaka min iPhone, ev uppdaterar den och sen ska återskapa den säkerhetskopian..
Om det skulle skita sig rejält, kan man lokaliserar de filerna som innehåller mina viktiga dokument etc och få in dem i mobilen igen?

Men en snabb fråga till, hur fick du upp Stefan där om den inte var jailbreakad?

Tack för hjälpen btw!

• Medlem
  • 2011-01-26 17:28

Jag hade samma problem förut. Men när jag uppdaterade till 4.0 så kom operatörsnamnet tillbaka.

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-26 21:41

Se till att hålla mobilen väl synkad. Ta backup ofta (görs när du synkar).

Oftast (vad jag har varit med om) så när man synkar en jailbreakad telefon så sparas massor jailbreak info. T.ex. Inställningar i vissa Cydia program. Bland annat infon från makeitmine. Därav kom Stefan med. Min pappas förra 3GS slutade fungera och han fick aldrig chans att återställa den eftersom den var död. Den var väldigt jailbreakad och skickades till Anovo. Den byttes ut. Jag vet ej om Anovo fick igång den eller ej men jag menar att bry dig inte så mycket om detta om det inte är så att du stör dig på att det står smeknamn istället för tre.

Jag har även själv skickat min telefon på service och då gjorde jag en återställning innan service. Dom i butiken visste mycket väl att den varit jailbreakad då dom såg det när jag visade felen. Ingen som brydde sig.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-26 23:08

Okej, backup är en säkerhetskopia då eller?

När jag under info fliken i iPhonen vill välja att synkronisera anteckningar står det bara:

"Kunde inte hitta ett anteckningsprogram som stöds" ?

Vet du hur jag löser det? :S

1
Bevaka tråden