Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagg i iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mariestad
  • 2011-01-29 22:06

Har små men väldigt irriterade problem med min Iphone 4.
Telefonen laggar/hackar när man går in/ut ur appar,sms,kameran. Ja,det mesta av det som finns i telefonen. Likadant när man scrollar genom t.ex sms.

Har gjort en "soft reset" utan givande resultat,och var precis på väg att köra en återställning då jag testade att synka bort alla appar/program,och lägga tillbaka en bråkdel i telefonen igen. Nu verkar det funka som det ska igen,men...

Sitter inne på 16G:aren,och hade 10G ledigt när det strulade som värst,alltså belastade jag knappt telefonen.. Kör med 4.2.1 i dagsläget,om det kan vara det som strular till det?

Någon som har haft liknande bekymmer?


/ Sten P

Svårt att svara på vad som är fel i ditt fall. Min första iPhone 4 som kom med 4.1 flöt som ett rinnande vatten. Senare fick jag en ny iPhone, den förra hade vissa mindre problem och denna iPhone kom med 4.2.1 och jag kan tycka att den inte är lika snabb men jag kan inte verifiera detta.

Nu kör jag min iPhone jailbreakad, men det gjorde jag inte under flera veckor varken med 4.1 och 4.2.1 och tyckte även på min icke-jailbreakade iPhone att 4.1 flöt på bättre.

  • Medlem
  • Mariestad
  • 2011-01-30 22:25

Tycker det låter som om 4.2.1 funkar allmänt fasansfullt dåligt. Återställde min iPhone igår, och har fortfarande samma bekymmer som tidigare! Antar att det är fler än jag som är missnöjda med 4.2.1? Vad ska man ta sig till?

Jag tycker också att det blir lagg titt som sätt på min iP4, brukar räcka med en omstart men ändå lite störigt...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-31 22:00
Ursprungligen av StenP:

Tycker det låter som om 4.2.1 funkar allmänt fasansfullt dåligt. Återställde min iPhone igår, och har fortfarande samma bekymmer som tidigare! Antar att det är fler än jag som är missnöjda med 4.2.1? Vad ska man ta sig till?

Märker väldigt sällan lagg på min.

Återställde du utan backup?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-01-31 08:44

Det enda jag har märkt är att Angry Birds laggar ibland, och rent av har kraschat ett par gånger. Fast det tycks ha uppstått efter senaste uppdateringen, och är inget som påverkar resten av telefonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-31 09:11

Jag sitter fortfarande med 4.0.1 på grund av jailbreak och jag upplever aldrig lagg. Har ca 400 Mb ledigt i min 16 Gb.
Tjejen har 4.1 i sin och inget lagg där heller. Dock mer ledigt utrymme..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-31 11:19

Samma här kör 4.2.1. Framför allt mailen laggar, men även att byta sida mellan skärmar laggar. hjälper med omstart ibland, men laggen är tillbaka ganska snabbt.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2011-02-01 12:07

Upplever samma sak i min..4.2.1 utan jailbreak..

  • Medlem
  • Mariestad
  • 2011-02-01 20:52

Återställde telefonen från Backup/ säkerhetskopian Lurar på att nedgradera till 4.1. Börja tröttna ordentligt på allt lagg. Eller ska man vänta på 4:3?

Rent allmänt så verkar 4.3 betorna vara mer "lättsamma" på processorkraften och orka med bättre.

Kör 4.3 på min, uppgraderad från 4.2.1, inget lagg.

  • Medlem
  • Mariestad
  • 2011-02-19 14:21

Sitter fortfarande inne på 4.2.1 på min iP4. Som jag gjort klart innan var och är jag fortfarande ohyggligt irriterad men envis som man är har man intalat sig att inte nedgradera utan att vänta på 4.3:an. Någon mer än jag som väntar ivrigt?

Kan ju vara ngt med din backup. Har du prövat att återställa den som en ny enhet?

4.3 är betydligt snabbare, bara att vänta.

1
Bevaka tråden