Hej,
jag har den senaste tiden förkovrat mig i diverse forum, google, apple-återförsäljare etc. För att bena ut vilken typ av rengöringsprodukter som bör användas till en MBP Unibody med Antiglare-skärm.
Tyvärr har jag inte lyckats få någon rätsida på vad för produkter som Apple själva använder och det upplevs inte som något bra alternativ att "testa" sig fram då aluminium brukar bli flammigt och fult utav fel "produkter".
De produkter som jag sett mesta dels utav är iklear. Tydligen så fanns det att köpa på Apple Store fram tills nyligen då Apple valde att upphöra med försäljningen. Det medlet har jag hört mycket gott om och det verkar inte finnas någon svensk återförsäljare som fortfarande tillhandahåller dessa?
Alltså de produkter som jag fått nys om (förutom vanligt fönsterputs, tvål, ajax m fl.) så är det nedanstående produkter.
https://www.klearscreen.com/detail.aspx?ID=99
TechLink bakteriedödande spray och rengöringsduk för bärbara datorer - Apple Store (Sverige)
Mac i Malm.-.MacBook Rengringskit / Andra Tillbehr / Kullander Apple Premium Reseller
Frågan är alltså vilket rekommenderar ni? Vad bör jag absolut undvika?
Fråga nummer två är, hur rengör jag bäst tangentbordet? Jag var med om en ganska obehaglig upplevelse när jag väl skaffade min MBP för drygt ett halvår sedan. Efter tre veckor så lossnade min backspace-tangent och de var tvugna att byta hela topcaset. Därför är jag lite nervös att tangenterna skall släppa utan förvarning.