hallå.
Sitter med en liten videosnutt (c:a 1,5 minut lång) som jag klippt ihop. Sekvensen är en massa klipp på racingbilar med ett ihopknåpat soundtrack över alltsammans.
Jag skall nu spotta ut en WMF och en QT-version av filmen, båda i en modem- samt bredbandsversion. Sitter och pillar litet i Cleaner 6, men tycker det är svårt att få till/veta hur man skall skruva på inställningarna...
Gjorde t ex en komprimering i QT-format där jag använde den förinställda settingen 'SV3PAL 384k DSL Streaming', och fick då en fil på drygt 6Mb, men jag tycker att det blir en massa artefakter + att musiken inte låter speciellt bra.
Hur får apple till så bra kvalitet som de gör på sina filmtrailers? Jag vet att de har ap-snabba servrar som spottar data med blixtens hastighet, men bildkvaliteten är ju grym..! Frågan jag ställer är alltså: kan ni rekommendera någon slags 'standardsetting' som fungerar i alla väder för en film på dryga minuten där bild och ljud är lika viktiga. I en 'bredband-' samt 'modemversion'.