Hej, sen ungefär en vecka tillbaka har min Macbook Pro (2009 Snow Leopard) frusit någon gång per timme ungefär. Det innebär att ingenting händer, muspekaren går inte att röra, jag kan inte ändra volym, ljusstyrka, stänga av skärmen (genom att stänga den) och alla program blir stillastående (fast VLC fortsätter att spela upp video och ljud normalt även om allt annat är fruset). Det håller i sig i några minuter, sen funkar allt som vanligt förutom att varje sekund så fryser sig det i en femtedels sekund kanske (svårt att förklara, tänk er att musen laggar mycket regelbundet typ).
Jag har startat upp datorn i säkert läge en gång och då frös det aldrig men efter den gången fortsatte det. Jag har inte installerat något nytt program eller gjort något nytt alls de senaste veckorna så jag har ingen aning om vad som kan ha hänt.
Jag har letat igenom forumet hyfsat väl och har inte hittat nån som beskrivit att det fryser såhär, jag hoppas att jag inte missat om en sådan tråd redan finns och jag upprepar redan lösta problem.
Tack för svar