Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips önskas: Vad göra med en defekt iPod touch 1g?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-01 19:46

Jag hittade min gamla iPod touch 1g liggande i en låda. Den gick sönder under mystiska omständigheter för ett par år sedan och jag hade helt förträngt den lilla stackaren

Felet med den är att skärmen blir helt vit så fort den slås på. I övrigt fungerar den perfekt, även touchskärmen svarar (man hör klickljudet när man låser upp den osv), och iTunes hittar den. Jag vet att jag då letade runt ganska mycket och kom fram till att det antingen kunde bero på glapp någonstans eller trasigt grafikkort. Jag plockade ner den i sina beståndsdelar, kollade att alla kablar var OK och plockade ihop den igen, men tyvärr hjälpte inte detta.

Så, någon som har en kreativ idé vad man kan göra med den? Eftersom USBn funkar på den borde man kunna jailbreaka den och installera OpenSSH osv antar jag (har inte kollat så noga, kanske behöver man se något på skärmen?)

Dum fråga kanske, men har du testat att återställa den i iTunes? Jag fick göra det på min när den hade fått sig en knäpp.

1
Bevaka tråden