Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film till iPad

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Fick min iPad i förrgår och höll på att bli tokig igår när jag skulle lägga över film till den. Läste att VLC-appen skulle vara bra och enkel, men den finns inte kvar tyvärr.

Så det jag undrar är om det finns någon motsvarande VLC-app så jag slipper konvertera filerna, eller är jag tvungen att göra det. Testade igår med Handbrake, och det verkar fungera, men det går fruktansvärt långsamt.

Eller om någon har någon annan bra och fungerande lösning, gärna en där jag slipper iTunes, för jag är ingen god vän med iTunes tyvärr.

Tack på förhand.

• Medlem
  • 2011-02-03 11:15

Du slipper inte iTunes utan att hacka iPaden.
iTunes kan konvertera till ipadvänliga format.

Så jag behöver inte konvertera via t.ex. Handbrake?

Tror du måste konvertera. Jag använder iFlicks och är nöjd. Finns i Mac App Store eller på Manage your Video Collection with iTunes | iFlicks.

• Medlem
  • International user
  • 2011-02-03 11:39

CineXplayer funkar för en del filmer. Tyvärr långt ifrån alla.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-03 13:21

Jag har testat en som heter MoviePlayer, men har inte koll på vad den stöder.

Jag konverterar inte video alls längre. Slänger bara in allt i AirVideo som kör server på Macen, och strömmar till iPaden.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag konverterar inte video alls längre. Slänger bara in allt i AirVideo som kör server på Macen, och strömmar till iPaden.

Då måste jag väl ha tillgång till trådlöst för att kolla film ?

Eller går det att lagra också ?

Ursprungligen av Gårdan:

Då måste jag väl ha tillgång till trådlöst för att kolla film ?

Stämmer, du måste vara på samma nätverk som din dator. Det funkar över internet också har jag hört.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag är själv intresserad av iPad pga av att man kan slöa i soffan eller sängen och se video från AirVideo. Men jag har en snabbfråga till dig för du använder ju programmet. Går det att se när datorn är i vila, avstängd eller måste den vara på helt? Alltså datorn som man har mappen med filmerna.

• Medlem
  • 2011-02-09 17:52
Ursprungligen av Okänd användare:

Jag är själv intresserad av iPad pga av att man kan slöa i soffan eller sängen och se video från AirVideo. Men jag har en snabbfråga till dig för du använder ju programmet. Går det att se när datorn är i vila, avstängd eller måste den vara på helt? Alltså datorn som man har mappen med filmerna.

Eftersom den streamar video så, nej.

Ursprungligen av Dalle:

Eftersom den streamar video så, nej.

Tänkte inte så lungt, sorry men iPad känns ändå dock intressant.

Prova oplayer den funkar bra tycker jag

Ursprungligen av ahslund:

Prova oplayer den funkar bra tycker jag

Testade den lite, men lyckades inge bra. Hur för jag över filmerna så den hamnar i oPlayer? Måste jag konvertera eller lägger jag över som de är via iTunes?

• Medlem
  • 2011-02-09 22:06

När det gäller själv konverteringen till "iPad-format" så stötte jag på ett gratisprogram på App Store för mac i dag, Miro video converter heter det. Har dock ej hunnit testa det, men det verkar lovande.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-10 09:00
Ursprungligen av Dalle:

När det gäller själv konverteringen till "iPad-format" så stötte jag på ett gratisprogram på App Store för mac i dag, Miro video converter heter det. Har dock ej hunnit testa det, men det verkar lovande.

Ingenting slår iFlicks. Den gör ingen långsam och tidskrävande konvertering, då det är onödigt, utan den lyfter endast ut ljud- och videoslingan och stoppar den sedan i en iTunes-vänlig container så som mp4/m4v/mov. Snabbt går det, ca 10-20 minuter för en hel spelfilm.

1
Bevaka tråden