Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flyttar till ComHem hus - tips på abonnemang bredband och alternativa leverantörer?

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Spännande, jag har då alltid fått support när jag har haft problem med mitt modem.
Givetvis är det inget modem av någon hög klass, eftersom det är gratis. Men fungerar gör det.

Pratar du om modem som du fått av ComHem?
Det vi diskuterade var om man själv köper ett annat modem än de ComHem tillhandahåller.
Ett sådent modem, som du inte köpt/fått av ComHem, menar jag att dom inte ger support på.

• Medlem
  • International user
  • 2011-02-04 19:22
Ursprungligen av werecat:

Pratar du om modem som du fått av ComHem?
Det vi diskuterade var om man själv köper ett annat modem än de ComHem tillhandahåller.
Ett sådent modem, som du inte köpt/fått av ComHem, menar jag att dom inte ger support på.

Jaha, missuppfattade

• Oregistrerad
  • 2011-02-03 18:14
Ursprungligen av planB:

Ingen bra idé. Får du strul med modemet kan du räkna med exakt noll support från Comhem. Vet inte ens om du kan beställa tjänsten utan modem.

Det går alldeles utmärkt att köpa ett moden från exempelvis Blocket. Däremot så verkar det inte vara så många till salu. På samma sätt som man inte behöver köpa digital-tv boxen av comhem (även om man får dom gratis numera)

Ursprungligen av studiox:

Det går alldeles utmärkt att köpa ett moden från exempelvis Blocket. Däremot så verkar det inte vara så många till salu. På samma sätt som man inte behöver köpa digital-tv boxen av comhem (även om man får dom gratis numera)

Nu citerar jag svaret man får på ComHems hemsida i Frågor och Svar:

Fråga: Kan jag använda kabelmodemet som jag tidigare haft via annan operatör?

Svar: Nej, du kan endast använda modem som säljs av oss och som är anpassad för Com Hems bredbandstjänst.

Självklart kan man alltså köpa ett begegnat ComHem modem och använda, men men bör alltså inte köpa ett modem som inte är konfigurerat för ComHem.

Com Hem lanserar 200mbit
Com Hem - Bredband abonnemang

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-09 15:39

200/200 dessutom.

Edit: Nehe, deras Twitter skrev de 200/200 men hemsidan säger 200/10.

Ursprungligen av 20hz:

200/200 dessutom.

Edit: Nehe, deras Twitter skrev de 200/200 men hemsidan säger 200/10.

Jädrar, jag hoppade till när jag läste detta. För jag var helt inne på 200/10, vilket det fortfarande är. Men jag vet att det ska komma 60 upload. Och det måste dom komma med, helst nyss. Har ju hellre 100/100 än 200/10.

Man kanske skulle ha Telia med deras 1000/100... DET vore nåt Hahaha!

Bevaka tråden