- Andersson
- Medlem ●
- Ljungby
Hur många är sugna på en "get together" med jämna mellanrum i Växjö?
Jag vet om två stycken tror jag..
[edit]
Var jag ville komma, men glömde, var att om vi är tillräckligt många, så kan vi väl få en egen avdelning, som GBG, Malmö, Sthlm m.fl. ?
Jag är definitivt intresserad. Jag kan sätta en hundring på att Tobbe också är det. Dessutom kan vi nog locka med ett gäng mactokar.
Det finns lite planer på att koppla in 802.11 på en restaurant mitt i stan, så det kan ju vara en lämplig plats att träffas. Vi har dessutom en extremt macvänlig lokal ISP som säkert kan mutas till stordåd
Andersson: Du sitter inte i Växjö va?
Jaha, vi är alltså några stycken ? kul. Ska vi försöka göra något av det då kanske. Jag sitter mitt i stada och kan ta på mig att dra ihop något .
Behöver man få det hela sanktionerat från ovan?
Jag är ju faktiskt här också, då och då.
Beam me up, Scotty.
Yikes! Jisses vad tiden springer iväg. Jag lovade visst att jag skulle fixa något. Fy skäms.
Vad säger ni ... ska vi försöka få till en första träff någon gång de närmsta veckorna? Är det kvällstid som gäller? Fika eller pub?
OK som gammal Växjbo skulle det vara OK att åka ner ner och träffa er, om inte ni är på samma ställe som jag så kan jag snacka med morsan. Jag föreslår en fredag. Då kan jag bjuda på en öl.
Nu var det ett tag sedan jag var där men visst är Båtsman fortfarande ett hyggligt ställe. Stadt var guld på 80-talet men det var då det.
PS Finns Lagerlunden kvar?
Skrevs ursprungligen av SockerConny
OK som gammal Växjbo skulle det vara OK att åka ner ner och träffa er, om inte ni är på samma ställe som jag så kan jag snacka med morsan. Jag föreslår en fredag. Då kan jag bjuda på en öl.
Nu var det ett tag sedan jag var där men visst är Båtsman fortfarande ett hyggligt ställe. Stadt var guld på 80-talet men det var då det.
PS Finns Lagerlunden kvar?
Båten är nu mera skrikigt och darnt, alla gymnasiekids går dit sedan "Bolaget" stängde... Lagerlunden jämnades med marken bara för någon månad sedan, de bygger ett nytt ställe där.... Den irländska puben O´ceafs (stavning?) är nu mera Engelskt och heter Bishops Arms (spiran är förövrigt i fel hand på logan) det sistnämnda tycker jag är riktigt mysigt och relativt lugnt. Jag rekomenderar detta..
Skrevs ursprungligen av macgunde
jag kommer att jobba och bo i nässjö under sommaren, men det går nog att fixa på något sätt
Isåfall skulle vi kunna samåka. detta sagt med viss reservation eftersom min planering hela tiden vägrar att sätta sig ordentligt