Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.11 feedbacktråd

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-02-05 15:11

Klickar jag på inställningar hamnar jag på http://www.99.se/hem/

EDIT: (Helt rätt, såg att det var lite mer till vänster där nu.)

Tack för påpekandet!

Har nämnt det förut, den lilla GRÅ gubben är så diskret att den inte märks.

Jag har temporärt löst problemet med "MyImageHere" genom att byta ut bilden mot en likadan fast röd.

Jag tycker att gubben ("figur" för alla feminister här) ska vara mer märkbar.

Ursprungligen av LCR:

Har nämnt det förut, den lilla GRÅ gubben är så diskret att den inte märks.

Jag har temporärt löst problemet med "MyImageHere" genom att byta ut bilden mot en likadan fast röd.

Jag tycker att gubben ("figur" för alla feminister här) ska vara mer märkbar.

Vilken grå gubbe? Screenshot?

Ursprungligen av keptang:

Vilken grå gubbe? Screenshot?

Gubben som visar att man har deltagit i en tråd. Finns det olästa inlägg i tråden så är den blå, annars så är den grå.

Ursprungligen av Papperskatt:

Gubben som visar att man har deltagit i en tråd. Finns det olästa inlägg i tråden så är den blå, annars så är den grå.

Jag har gjort min till röd så att jag snabbt ser att det är en tråd jag skrivit i, och om tråden har nya inlägg framgår av färgen på rubriken, behöver inte styra gubbens färg.

Mitt problem är att MyImageHere är opålitligt och fungerar bara i Firefox.

Skulle verkligen vilja se att gubben blev röd, eller orange.

• Medlem
  • International user
  • 2011-02-06 03:19

Det skulle vara uppskattat att han något enkelt sätt att läsmarkera en tråd i t.ex. Nya Inlägg, istället för att behöva gå in på den eller läsmarkera alla.

Är det bara jag som stör sig på att trådrubrikerna kortas av hejvilt när de listas i Dagens inlägg? Sätt hellre maxgräns på titeln, eller variera typsnittstorlek, eller något.

Ursprungligen av Leftrustle:

Är det bara jag som stör sig på att trådrubrikerna kortas av hejvilt när de listas i Dagens inlägg? Sätt hellre maxgräns på titeln, eller variera typsnittstorlek, eller något.

Även i listan nya inlägg, ganska irriterande..

Ursprungligen av Leftrustle:

Nej, det är inte bara du. Jag håller med.

Jag är inte för en maxgräns. Jag ser hellre att rubriken kan flöda över två rader, som det var tidigare (före v4.x).

Senast redigerat 2011-02-07 14:57
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-02-08 08:49

Jag har tappat bort hur man bjuder in vänner. Har surfat runt en halvtimme nu och inte hittat det. Det är väl som vanligt skrivet på näsan när man får veta var länken finns, men jag är vilse för tillfället.

Ursprungligen av andas:

Jag har tappat bort hur man bjuder in vänner. Har surfat runt en halvtimme nu och inte hittat det. Det är väl som vanligt skrivet på näsan när man får veta var länken finns, men jag är vilse för tillfället.

Min profil --> Vänner & kontakter --> Lägg till...

• Medlem
  • Trondheim
  • 2011-02-08 10:08
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Min profil --> Vänner & kontakter --> Lägg till...

Vad jag kan se gäller det bara nuvarande medlemmar (man ska fylla i användarnamn). Jag vill kunna bjuda in nya macanvändare till 99.se

alternativt "community" i svarta listen, vänner och kontakter.

Om du vill värva någon så kan de fylla i att de blivit värvade när de registrerar sig, är det det du menar?

Ursprungligen av klarabara:

Om du vill värva någon så kan de fylla i att de blivit värvade när de registrerar sig, är det det du menar?

Jag har nog släpat hit ett par dussin medlemmar genom åren men inte en enda har fyllt i den rutan...

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-10 08:23

Skulle vara trevligt om sidan blev mer lättsurfad i iphonen

Hade jag kunnat byta min röst hade jag bytt från Jätte Bra till Bra eftersom jag tycker att sidan behöver lite mer färg (brunt).

Nu när jag insett att det bruna återkommit lite, så ser jag hur viktigt det är med sådan färg i ett annars väldigt grått och tråkigt forum (inte innehållet!)

Ursprungligen av LCR:

Hade jag kunnat byta min röst hade jag bytt från Jätte Bra till Bra eftersom jag tycker att sidan behöver lite mer färg (brunt).

Nu när jag insett att det bruna återkommit lite, så ser jag hur viktigt det är med sådan färg i ett annars väldigt grått och tråkigt forum (inte innehållet!)

Inte brunt! Run for the hills! Orange, rött, ockra, sand, shi-take anything but current brown plz

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Inte brunt! Run for the hills! Orange, rött, ockra, sand, shi-take anything but current brown plz

Gillar du inte den färgen vi har nu?

Ursprungligen av LCR:

Gillar du inte den färgen vi har nu?

Nä jag tycker inte om det bruna. Skulle kännas enhetligare, kanske kallare för vissa men inte för mig, om den var blågrå istället. Möjligen något rödare ton ifall man vill ha in lite "värme"

Cogito ergo Mac - visst myser man när man ser gamla 99mac från 2002?
http://web.archive.org/web/20020526064622/http://99mac.com/

Ursprungligen av Björnström:

Cogito ergo Mac - visst myser man när man ser gamla 99mac från 2002?
99mac.com - 99% mac diskussioner

Urk o blä ;). Det där är ju inte ens brunt, det är mer grönaktigt typ kaki.

Bevaka tråden