Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytt av Drobo-diskar

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-06 11:34

Jag har en Drobo 2:a gen med 4 diskar. Den är nästan full.
Om jag köper en DroboPro med 8 diskar står det på deras hemsida att man ska kunna flytta över diskarna och bara köra på. Visst ska jag väl lita på dem, men det kan ju vara försäljningssnack också.
Någon som provat att flytta diskar mellan olika Droboprodukter?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-06 12:50

Som jag har förstått det så ska det fungera smärtfritt mellan två Drobo enheter som är likadana, hur det är med två olika modeller är en annan fråga.
Du kanske skall skriva ett mail till kundtjänst och fråga för säkerhets skull?
Posta gärna vad du får för svar här isf

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-07 16:16
Ursprungligen av kainen:

Som jag har förstått det så ska det fungera smärtfritt mellan två Drobo enheter som är likadana, hur det är med två olika modeller är en annan fråga.
Du kanske skall skriva ett mail till kundtjänst och fråga för säkerhets skull?
Posta gärna vad du får för svar här isf

Jag skrev till dem för över en vecka sedan, inget svar
Men jag beställde en DroboPro, kommer kanske imorgon. Då ska ni få veta

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-07 16:33
Ursprungligen av kenjon:

Jag skrev till dem för över en vecka sedan, inget svar
Men jag beställde en DroboPro, kommer kanske imorgon. Då ska ni få veta

Data Robotics, Inc.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-07 21:39
Ursprungligen av zappee:

Jo jag har läst där, det var den infon som jag inte visste om det var försäljningssnack eller ej. Men den ligger ju under Support, så den borde man kunna lita på. Men en DroboPro är rätt dyr för en privatperson, därför ville jag höra med någon som "vet". Och Drobo har inte svarat på mailet.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-07 23:04
Ursprungligen av kenjon:

Jo jag har läst där, det var den infon som jag inte visste om det var försäljningssnack eller ej. Men den ligger ju under Support, så den borde man kunna lita på. Men en DroboPro är rätt dyr för en privatperson, därför ville jag höra med någon som "vet". Och Drobo har inte svarat på mailet.

Nej, det är inte försäljarsnack.

Jag gjorde liknande mellan 1Gen och 2Gen.

Annars kan du gå in på forumet och fråga, Drobo Forums

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-02-06 16:14

Enligt den här sidan: Data Robotics, Inc. är det bara att flytta över diskarna. Jag tvivlar på att det bara är försäljningssnack. Nu blev jag själv sugen

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-08 07:20

Dålig support att inte svara på mail.
Fortsätt höra av dig om hur det går, jag är nyfiken, har precis köpt en Drobo FS och uppgradering kommer nog någon gång i framtiden

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-08 19:19

Har de ens mailsupport?
Var har du mailat?

Vad jag har sett har de bara ticketssystem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-11 00:02

Jo, de har mailsupport. Fortfarande inget svar, och jag tror inte det kommer
Fick min DroboPro igår, en dag senare än beräknat.
Installerade två "slaskdiskar" i den, uppdaterade firmware till den senaste (dock inte samma versionsnummer som i min vanliga Drobo).
Stängde av den och flyttade diskarna från min gamla, och slog på den. Funkade direkt! Helt kalas. Nu kan jag trycka in fyra diskar till
Har inte fått fakturan än....

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-12 00:37
Ursprungligen av kenjon:

Jo, de har mailsupport. Fortfarande inget svar, och jag tror inte det kommer
Fick min DroboPro igår, en dag senare än beräknat.
Installerade två "slaskdiskar" i den, uppdaterade firmware till den senaste (dock inte samma versionsnummer som i min vanliga Drobo).
Stängde av den och flyttade diskarna från min gamla, och slog på den. Funkade direkt! Helt kalas. Nu kan jag trycka in fyra diskar till
Har inte fått fakturan än....

Vilken adress då?
Inte den svenska sidan hoppas jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-12 12:34
Ursprungligen av zappee:

Vilken adress då?
Inte den svenska sidan hoppas jag.

Nej, tror det var en vanlig, typ info eller sales.
14500 drygt med rackmontering..

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-11 07:50

Kul att det fungerade så smidigt, bra nyheter för alla med en Drobo!

Att få fakturan blir nog mindre kul däremot

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-31 15:40

Lite OT men ändå eftersom du köpte en kenjon. Låter en Drobo Pro mycket?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-31 19:55
Ursprungligen av acke:

Lite OT men ändå eftersom du köpte en kenjon. Låter en Drobo Pro mycket?

Inte ett dugg. Jag är supernöjd med dem!
Fläkten går igång om jag gör större filöverföringar, men slutar direkt efter jag är klar. Vid streaming går de inte igång alls, bara vid direkta filkopieringar (några GB).
De är dyra, men kvalitéten är helt enastående1

1
Bevaka tråden