Hej folk.
Köpte min mba för en månad sen och har efter några veckor av switch-frustration äntligen börjat älska den som den förtjänar. Men. Så insåg jag när jag väl började skriva mer att massor av ord per stycke blev ihopskrivna helt mot min vilja. Insåg rätt snabbt det mycket irriterande problemet att spaceknappen fungerar som den ska, förutom i överkanten och på sidorna, men likväl ger fysisk respons. Man känner mycket väl klicket och skriver vidare, för att titta upp och se att inget registrerats.
Insåg senare att jag har ett liknande problem med caps. Om jag knappar den som vilken knapp som helst så registrerar den inte. Den kräver en minimal paus, en tiondel eller så för att lampan ska tändas. Inget problem av samma kaliber alltså, men likväl frustrerande.
Så jag gick till min lärare och kände på hennes mbp och insåg att den betedde sig på exakt samma sätt, men hon hävdade att hon aldrig märkt av det.
Frågade därmed två tjejkompisar som sa att deras inte alls betedde sig som jag beskrev.
Frågor därmed.
A) Är detta vanligt förekommande? Känner ni igen det?
B) Varför i hela friden skulle isåfall recensenter hylla knappsatsen?
C) Måste jag lära mig att träffa "rätt" på knappen?
Kunde accepterat Ja på C om det varit en acer eller nåt av liknande kvalitet, men varenda dator i varenda datoraffär jag känt på sen dess har fullt fungerande knappar hela vägen ut.
Och jag har inte spenderat 16lax på en dator för att få en knappsats som är SÄMRE än any random jävla netbook.
Kära 99. Hjälp mig.