Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig touch display

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har ganska nyss lånat en ipod av en släkting och har av misstag råkat tappa den så att det har blivit en spricka i hans ipod touch 3gen och nu undrar hur jag på enklaste och billigaste sättet ska kunna laga den. Jag har inte berättat för han än eftersom jag gärna vill ha en lösning på problemet innan jag berättar.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2011-02-08 15:30

byta glas, finns kit hos t ex iphonereparationer.se

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-02-08 17:38

Fungerar touchfunktionen fortfarande?

Är det garanti på den bör du sköta service hos Apple, samma gäller om ägaren föredrar det...

Den går fortfarande att använda det ända som är är att sprickan är ganska stor och sträcker sig från ena hörnet till andra hörnet.
Den är köpt förra våren så garantin är nog kvar men enligt apple så gäller den ej repor/sprickor. Men går den att skicka in till Apple ändå så kan dom laga den mot betalning eller måste jag lämna in den till nån affär som kan laga den åt mig?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-08 22:16

Du kan skicka in den till ett Apple service center och dom lagar den åt dig mot betalning.
Lagar du den själv förverkar du garantin.

Hade jag varit du, och det var garanti kvar på ipod'en hade jag helt klart lämnat in den hos en auktoriserad Apple-verkstad. Kostar det mer än 1500 får du ta det på självrisken, förutsatt att du har drulle tillägg på försäkringen.

Är det inte garanti kvar så beställ reparations kit från nätet och gör det själv! Inte så svårt att byta skärmen om du är händig!

1
Bevaka tråden