Jag har delat upp alla mina låtar i de som jag nästan aldrig lyssnar på och de jag tycker om. De som jag tycker om är de enda som har betyg och de har mellan 1 och 5 stjärnor och all musik där är betygsatt. Vet jag inte vad jag ska sätta för betyg får det bli en trea tills vidare. Då slipper jag hoppa förbi en massa låtar jag inte vill höra när jag lyssnar och party-blandningen kan välja att spela upp de låtar med högre betyg oftare (jag skulle dock vilja ha bättre kontroll över hur den väljer, exempelvis om jag vill ha den hårdare så den spelar låtar med en stjärna jättesällan om jag vill).
Sen har jag geggat ihop en sallad av smarta spellistor till min iPod så att den oftast spelar de låtar jag senast spelat, men i si och så stor procent av fallen spelar en låt som det var längesen jag spelat och lite då och då spelar en låt som inte ens är med i spellistan med bra låtar, så jag får en bra kringkastning av musik (min iPod Nano får inte plats med all min musik, ens den på den bra spellistan)