Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felkod 1013 vid återställning av iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-02-09 14:53

Hej!

Har ett stort problem som jag är säker ni lite smartare kan lösa..

Här är en beskrivning av mitt problem:

Jag skulle ta bort Mim från mig statusrad på iphone, så jag jailbreaka den och allt gick fint, fick bort Make it mine osv..
Men efter en dag kom det fram på iphonen att "iphone kan inte ringa eller ta emot samtal. Återställ med itunes".

När jag skulle återställa med iTunes så kommer jag till steget "återställer fast iphone programvara", och efter 5 min står det i iTunes att iphonen inte kunde återställas (felkod 1013).

Nu har jag suttit uppe hela jä*la natten och försökt med allt, allt Apple rekommenderar man ska göra på deras hemsida, och det känns även som jag har tömt självaste Google på information. Därför kommer jag hit

Någon som har några ideer eller tips? Vill bara få igång den igen.. Bryr mig inte om den är jailbreakad eller ren.. Finns ingen metod där man bara helt raderar den eller nåt, ÄR DESPERAT!! Program etc..:'(

Tack så mycket på förhand grabbar!

MVH Anders

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-09 15:02

Har du avbrutit någon av uppdateringarna 'abrupt' genom att rycka sladden? Om jag var som du skulle jag först sätta telefonen i DFU-läge innan jag försöker igen och sedan jaga rätt på en annan dator och försöka återställa från den (i mitt hem finns 6 datorer varav bara 2 kan återställ en iDevice utan problem...)

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-02-09 15:22

HEj,

Jag har satt den i DFU mode (tror jag), i iTunes kommer det upp att iTunes har hittat en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna...osv

Trots detta och att jag sen återställer den kommer följande meddelande upp:

Det gick inte att återställa iPhone (felkod 1013).

Jag _TROR_ felkod 1013 innebär att datorn inte kan verifiera firmware mot apples server. Du måste in i din hosts-fil och ta bort den rad som pekar mot (förmodligen) cydias SHSH-server.

Precis som jag sa.

iknow Ville bara länka så han kan läsa vidare själv!

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-02-09 17:26

Tjena grabbar och tack för allt!

Har testat detta men det funkar inte ändå!

I C/windows/system32/drivers/etc Har jag ändrat så där inte finns något med apple längre, trots detta hjälper det inte.

I C/windows/system32/drivers/etc finns även en fil som heter: lmhosts.sam (är detta npgot som ställer till det eller ska den va där?)

lmhosts.sam har inte med hosts-filen att göra.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-02-09 21:47

Ok, men vad är det då som kan vara fel? Vad har jag för alternativ? :S

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-09 23:10

Annan dator...

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-02-10 00:07

har testat två olika datorer nu men det funkar inte.. dock när jag la till följande: 74.208.10.249 gs.apple.com i hostfilen uppdatera den men nu när jag ska koppla i den i datorn hittar den som vanligt inte den och när jag testar att återställa den så får jag samma felmeddelande som jag fått innan (1013)...

Andra alternativ, är öppen för allt!?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-14 15:47
Ursprungligen av Docce:

har testat två olika datorer nu men det funkar inte.. dock när jag la till följande: 74.208.10.249 gs.apple.com i hostfilen uppdatera den men nu när jag ska koppla i den i datorn hittar den som vanligt inte den och när jag testar att återställa den så får jag samma felmeddelande som jag fått innan (1013)...

Andra alternativ, är öppen för allt!?

Har du som skrivs ovan provat med att ta bort den raden ur hosts-filen och starta om datorn? Alternativt döpa om/ta bort hosts filen helt...enda gången den fyller någon funktion är om du använder dig av Spy Bot Search and destroy. Det enda den innehåller från start på en windowsburk är en rad med 127.0.0.1 localhost.
(Den rad du har nu pekar om alla uppslag mot gs.apple.com till Sauriks server på 74.208.10.249)

1
Bevaka tråden