Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Min mba (2008) kör fläkten på max (6200rpm @ 58-62°) konstant när jag har igång skype (senaste versionen). Har haft igång skype i ett samtal som varat 10h nu. Fläkten har gått på max hela tiden och enligt aktivitetshanteraren drar skype 30% cpukraft?
Beror väl på hur mycket Skype utnyttjar din bandbred som nod? Vad har du för uppkoppling? Du kan prova att köra samtal med mobilt bredband, då borde du bli mindre intressant som nod åt Skypenätverket.
Beror väl på hur mycket Skype utnyttjar din bandbred som nod? Vad har du för uppkoppling? Du kan prova att köra samtal med mobilt bredband, då borde du bli mindre intressant som nod åt Skypenätverket.
Min mba (2008) kör fläkten på max (6200rpm @ 58-62°) konstant när jag har igång skype (senaste versionen). Har haft igång skype i ett samtal som varat 10h nu. Fläkten har gått på max hela tiden och enligt aktivitetshanteraren drar skype 30% cpukraft?
Glömde bort att nämna att jag tagit ur batteriet eftersom jag ska få ett nytt skickat till mig. Läste att MB, MBP och MBA sänker cpuhastigheten till 1Ghz när den går enbart på laddaren. Vilket kan väl stämma då den är ganska mycket segare nu än igår innan jag tog ur batteriet.