Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka med ny dator utan backupfiler

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2011-02-16 12:20

Jag har haft min iphone synkad till min windowsmaskin där hemma, tills den krashade och jag förlorade allt på C-disken, ingen "större" skada skedd då all min data som var viktig ligger redundant på en NAS.

Jag har länge funderat på att synka min iphone till min macbook istället, men har inte orkat ta tag i det då det verkar vara krångligt att migrera. Nu när min windowsmaskin krashat så blev det hela mer verkligt och blir nu tvungen att synka den med en "ny dator" i alla fall. Så nu undrar jag hur jag ska göra för att inte bli av med allt på min iphone när jag vill synka den med min macbook.

Är jag körd och måste börja om från början med allt som finns på min iphone?

Du kommer behöva ladda ner apparna igen tror jag, inte säker, du kanske kan göra en "transfer purchases from iPhone", testa.
Men du ska inte bli av med din övriga information på telefonen, kör på bara.

• Medlem
  • 2011-02-16 13:04
Ursprungligen av keptang:

Men du ska inte bli av med din övriga information på telefonen, kör på bara.

Det är ju det som är så konstigt. för när jag klickar på synca på macbook så står det att alla "data" i apparna också försvinner, jag har ingen musik eller video i telefonen som är viktigt, det är kontakterna, inställningarna och datan i själva apparna jag är orolig för

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-16 13:42

1. Se till att auktorisera iTunes på din Mac med samma iTuneskonto du kör på telefonen
2. Koppla in din iPhone. Avbryt ev. automatisk synkronisering
3. Högerklicka på din iPhone i vänstra listan och välj Överför Inköp. Nu kopieras apparna till iTunes på Macen. Musiken kan du inte föra över men det visste du säkert redan. 'Datan'/inställningarna för apparna har du lagrade i din telefon och dessa kommer över till din dator vid nästa fullständiga backup mot din ny Mac

Ska du synka kontakterna så måste du först se till att du har ställt in rätt kontakthanterare/adressbok under info-fliken. Öppna vald adressbok och lägg in en dummy-kontakt med ett par fakeade telefonnummer. När du sedan synkar din Iphone skall du få frågan om du vill ersätta innehållet i telefonen, datorn eller om du vill slå samman kontaktinformationen. Välj Slå samman/merge.

Förövrigt så finns det en klistrad tråd... http://www.99.se/iphone/273479-byta-dator-behalla-installningar-sms-mm-i-iphone.html

• Medlem
  • 2011-02-16 20:18

Tack så hemskt mycket för hjälpen, det löste mina problem
äntligen är min macbook synkad med min iphone

• Medlem
  • 2011-02-17 13:14

Hmmm, det verkar som om fotografierna inte kom med ut från iphone, finns det en lösning för detta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-17 14:07

Jag är inte 100 då jag inte kör Mac men det finns ett otal trådar i samma ämne om du söker i forumet. Jag tror det är programmet Bildinsamling som är svaret

1
Bevaka tråden