Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G tror att det är 2001-01-01 idag

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-02-18 03:33

Nu blir jag fan tossig på mina prylar....det är nåt jäkla spöke här eller nåt.

Upptäckte nyss att min iphone 3g 16gb (IOS 3.1.3) fått för sig att det var den 1:e jan 2001??? Vad är det frågan om nu egentligen?? Min MBA vägrar ladda batteriet och beter sig som senila Agda 82 år och min iphone har nu också blivit senil??? Vad har hänt?? Det enda jag gjort idag med min iphone, förutom ringt med den, är att jag laddade den via min MBA (tills datorn bara tvärdog för att strömmen tog slut) men det ska väl inte påverka luren, att strömmen försvinner? Höll liksom inte på med något i itunes med luren eller så utan den bara låg på laddning?

Är det nåt virus på g nu eller varför har både dator och telefon dummat sig idag?? Börjar bli lite orolig här nu??

Nej, det är inget virus.

Har du provat en återställning av telefonen?

Har du märkt några andra symptom än att datumet har ändrats?

• Oregistrerad
  • 2011-02-18 11:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du märkt några andra symptom än att datumet har ändrats?

Nej inga andra konstiga symptom förutom att den är ganska seg i övrigt men det ska tydligen vara vanligt enligt andra 3g-ägare.

Senast redigerat 2011-02-18 11:55

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

Du svarade inte på den andra frågan...

Har du provat en återställning?

• Oregistrerad
  • 2011-02-18 19:34

Nej, har inte testat det. Får göra det sen när datorn slutat dumma sig, så det inte blir skit mitt i allting

• Medlem
  • International user
  • 2011-02-18 12:35
Ursprungligen av Elajtenworld:

Nu blir jag fan tossig på mina prylar....det är nåt jäkla spöke här eller nåt.

Upptäckte nyss att min iphone 3g 16gb (IOS 3.1.3) fått för sig att det var den 1:e jan 2001??? Vad är det frågan om nu egentligen?? Min MBA vägrar ladda batteriet och beter sig som senila Agda 82 år och min iphone har nu också blivit senil??? Vad har hänt?? Det enda jag gjort idag med min iphone, förutom ringt med den, är att jag laddade den via min MBA (tills datorn bara tvärdog för att strömmen tog slut) men det ska väl inte påverka luren, att strömmen försvinner? Höll liksom inte på med något i itunes med luren eller så utan den bara låg på laddning?

Är det nåt virus på g nu eller varför har både dator och telefon dummat sig idag?? Börjar bli lite orolig här nu??

Datum och tid ställs normalt in via operatören om du har "Ställ in automatiskt".
Har du kollat med operatören?
Vad händer om du ställer in manuellt?

Sen bör du nog lugna ner dig lite

• Oregistrerad
  • 2011-02-18 19:35
Ursprungligen av zappee:

Datum och tid ställs normalt in via operatören om du har "Ställ in automatiskt".
Har du kollat med operatören?
Vad händer om du ställer in manuellt?

Sen bör du nog lugna ner dig lite

Ska se om jag hittar en sådan inställning.

1
Bevaka tråden