Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ha amerikanskt iTunes-konto i svensk iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är det möjligt att köpa en iPhone i Sverige och ha ett amerikanskt iTunes-konto aktivt på den? Poängen vore att behålla kontot, fortsätta betala med ett amerikanskt kreditkort, och på telefonens och datorns iTunes och genom amerikanska iTunes Store ha tillgång till allt material som finns på iTunes i USA, och ändå slippa köpa en olåst telefon utan kunna skaffa en här från 3, Telia eller någon annan svensk operatör.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-21 03:23

Ja det går. Det finns faktiskt flera trådar om detta.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-21 10:24

Eller så kan du köpa ett iTunes-presentkort i USA så behöver du inte något kreditkort. Men jag tror ändå det är lite problem med en hel del amerikanskt innehåll, då de verkar kolla IP-adresser innan man kan ladda ner dem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-21 10:49
Ursprungligen av ridax:

Eller så kan du köpa ett iTunes-presentkort i USA så behöver du inte något kreditkort. Men jag tror ändå det är lite problem med en hel del amerikanskt innehåll, då de verkar kolla IP-adresser innan man kan ladda ner dem?

Inga problem, ännu med det.

Några har dock upplevt att Apple TV2 behöver en ipverifiering, jag har dock bara skummat igenom dessa.

Men Am. iTunes är det inga problem med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-21 11:34

Jasså, jag har ett amerikanskt konto och försökte tanka ner TV-serien House, trots att jag kunde hitta den på iTunes, så fick jag aldrig några köp-länkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-21 11:47
Ursprungligen av ridax:

Jasså, jag har ett amerikanskt konto och försökte tanka ner TV-serien House, trots att jag kunde hitta den på iTunes, så fick jag aldrig några köp-länkar.

Från vilken typ av enhet?

Provade du att starta om den enheten?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-21 12:42

Har för mig att det var från en iPhone 4. Nej, jag startade nog inte om den. Provade från laptopen nu och då gick det (men nu har ju iofs House släppts på TV internationellt också)... Googlade lite på problemet då och jag har för mig att jag såg någon info om att de kontrollerade IP, så jag lade ner försöket att få ner det då. Men det kanske var fel i den info jag hittade. När man googlar så får man ju väldigt mycket svar, både korrekta och felaktiga...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-21 12:59

Apple kollar inte IP. Inte ännu i alla fall. Det var några problem med ATV2 som vid registreringen kollade om du hade ett USA IP men inget annat.

//Rob

Tack för så många svar! Jag frågar för en annan persons räkning. Personen har redan ett amerikanskt iTunes-konto med ett amerikanskt kreditkort kopplat till det. Hon vill nu köpa en iPhone i Sverige hos en svensk operatör och kunna fortsätta använda samma amerikanska iTunes-konto och tillgång till samma iTunes-innehåll som i USA även fråm Sverige i en sverigeköpt iPhone 4.

1
Bevaka tråden