Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt fenomen vid sms till flera kontakter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat mig min första iphone. Kanske har detta varit uppe för diskussion förut men jag hittar inget.

Vad jag har förstått på andra trådar verkar inte sms-funktionen på iphone vara så uppskattad.

Nu när jag skulle sms:a mitt nya mobilnummer till alla mina kontakter stötte jag på följande problem:

1) Varför ligger "skicka"-knappen och "avbryt"-knappen så nära varandra?

Om jag skriver ett meddelande på ganska mångar rader och jag ska trycka på plusset för att lägga till mottagare så ligger plusset ca 5mm från skickaknappen och 5mm från avbrytknappen. Man är ju tvungen att vara superkoncentrerad för att inte slinta med fingrarna.

2) Om jag nu tabbat mig enligt punkt1) och råkat tryck på avbryt, varför finns ingen "utkastmapp" liknande den på andra telefoner? Nu försvann ju all min text och jag var tvungen att börja från början... Sparas texten nånstans som jag ännu inte lyckats hitta??

3) Nu till det skummaste av allt. Jag skriver mitt sms, jag börjar klicka på plusset för att lägga till kontakter en efter en. När jag lagt till ca 3 st kontakter försvinner "plusset" så jag inte ser det och inte kan lägga till fler. Jag försöker scrolla så att plusset återkommer men inget händer, varför? Det jag gjorde då; jag vinklade telefonen horisontellt och sedan tillbaka vertikalt, och voila! "plusset" är tillbaka. Detta fick jag göra för att lägga till varje kontakt. Jag såg ju inte klok ut när jag satt här på kontoret och vinklade telefonen fram och tillbaka. Ska det vara så eller är jag dum??

Tre små funderingar som nån kanske har nåt vettigt att förtälja en stackars rookie...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-24 13:37

1) By design

2) By design igen, det finns ingen utkast.

3) Den "buggen" upplever jag också. Men istället för att vända på den så tryck i rutan där du ska skriva och sen tillbaka till att lägga till fler kontakter.

  • Medlem
  • 2011-02-24 14:38

3) Den buggen kom med senaste uppdateringen av iOS. Hoppas den försvinner snart. (Dessvärre får jag dras med den ett tag till då Apple slutat stödja iPhone 3G med sina kommande iOS-uppdateringar.)

1
Bevaka tråden