- Marcus_R
- Medlem ●
- Göteborg
Ett litet rykte om vad mer som kan komma...
Cringely tror att det även kommer en Mac Mini med Light Peak/Thunderbolt:
I, Cringely » Blog Archive » Attack of the Minis - Cringely on technology
Light Peak i Mini, se till att få fram en BD spelare och stöd för HD ljud istället innan dess har Minin inget att göra som en HTPC dator!
Säljer min nu efter haft Mini´s i många år med Plex blir det en riktigt Dune HD istället som klarar biffen.
Så tyvärr Apple gör om gör rätt lyssna på vad follk vill ha istället för bara gå efter Steve´s pipa
Light Peak i Mini, se till att få fram en BD spelare och stöd för HD ljud istället innan dess har Minin inget att göra som en HTPC dator!
Säljer min nu efter haft Mini´s i många år med Plex blir det en riktigt Dune HD istället som klarar biffen.
Så tyvärr Apple gör om gör rätt lyssna på vad follk vill ha istället för bara gå efter Steve´s pipa
Du kommer nog att få vänta otroligt länge på att Apple sätter in BD i sina produkter - om det ens sker över huvud taget. Om jag har förstått det rätt så tror inte Apple på skivan som format i framtiden. Dessutom vill jag minnas att det finns oenigheter kring hur det ska implementeras eftersom Apple inte vill släppa in nödvändig kod i operativsystems kärna. Det senare är jag dock osäker på.
Du kommer nog att få vänta otroligt länge på att Apple sätter in BD i sina produkter - om det ens sker över huvud taget. Om jag har förstått det rätt så tror inte Apple på skivan som format i framtiden. Dessutom vill jag minnas att det finns oenigheter kring hur det ska implementeras eftersom Apple inte vill släppa in nödvändig kod i operativsystems kärna. Det senare är jag dock osäker på.
Möjligtvis kan det komma BD-spelare med Light Peak anslutningar, det vore inte helt fel.
Därför min Mini nu är till försäljning
Vet att det aldrig kommer ske och har inte haft förhoppningar till det heller tycker bara det är synd!
Jag är inte heller för fysisk media men BluRay kommer leva kvar och om det nu bara är iTunes med sitt 720p och iTunes låsning för att se på film på en Appleburk ja då tycker jag det är väldigt tråkigt.
Jo tjena! inte ens om kärnan fanns i OSX skulle du klara få ut DTS-HD då grafikkortet inte ens stöder detta.
Men du kanske har en moddad Mac Mini
Känns lite off-topic?
Jo tjena! inte ens om kärnan fanns i OSX skulle du klara få ut DTS-HD då grafikkortet inte ens stöder detta.
Men du kanske har en moddad Mac Mini
Jag lever i en värld där DTS-HD inte är det enda HD, fast aja, du kanske lever någon annanstans. Men detta är offtopic
Nu är amreikanska Apple Store uppe! Ny MacBook Pro, som sagt ...
...innan dess har Minin inget att göra som en HTPC dator!...
Men han pratar inte om HTPC - han pratar om Minin som någon slags ersättare för Xserve.
Tror ni det är dags för nya Apple TV även här i Sverige?
Vilken besvikelse ?
Samma form, sketen upplösning på 13" fortfarande Superdrive och tjock jahopp vad skall jag nu bränna pengarna på.
En MBA kanske? tunn, grym skärm och utan Superdirve! Ett givet val.